لیگ پرتغال در سیطره ستاره ایرانی

آتش‌بازی طارمی درخانه فریرا

لیگ پرتغال در سیطره ستاره ایرانی

حمیدرضا خداشناس

شاید روزی که لوئیز دیاز ستاره پورتو از این تیم جدا و راهی بندر لیورپول شد، بسیاری از هواداران آبی‌پوشان پورتو گمان می‌کردند کار سختی را در ادامه برای قهرمانی و رقابت با اسپورتینگ و بنفیکا خواهند داشت؛ حتی سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو، از تصمیم این باشگاه برای فروش لوئیز دیاز به شدت شاکی و گفته بود کارش در ادامه راه بسیار سخت شده است، اما با شروع نیم فصل دوم لیگ پرتغال ستاره ایرانی پورتو کاری کرد که جای خالی دیاز به هیچ عنوان احساس نشود.گلزنی‌های پیاپی مهدی و البته پاس گل‌های زیبای او حالا از طارمی یک مهندس همه کاره در تیم پورتو ساخته است که به جرئت می‌توان گفت او فراتر از لیگ پرتغال بازی می‌کند.

باز هم گل به همراه پاس‌گل
پس از درخشش ستاره کشورمان در دو بازی مقابل اسپورتینگ و زدن دو گل و دادن دو پاس گل، طارمی یکشنبه شب گذشته نیز در خانه فریرا و در حالی که تیمش برای حفظ فاصله با دیگر مدعیان نیاز مبرم به پیروزی داشت کاری کرد کارستان تا همگان لب به تحسین این جوان بوشهری بگشایند. 
پورتو در بیست‌وپنجمین بازی‌اش در فصل جاری لیگ برتر پرتغال در خانه فریرا 4 بر 2 پیروز شد. سیلوا پپه (17)، اوانیلسون (38 و 53) و مهدی طارمی (59) زننده چهار گل پورتو بودند. گل‌های دوم و سوم پورتو روی پاس طارمی بدست آمدند تا ملی‌پوش کشورمان شب درخشان خود را کامل کند. 

مؤثرترین بازیکن لیگ پرتغال
طارمی با احتساب گل و پاس‌‌گل‌هایی که در این بازی به ثبت رساند، حالا در لیگ برتر پرتغال 13 گل و 12 پاس‌گل دارد، این یعنی مهاجم تیم ملی کشورمان به‌طور مستقیم در 25 گل از 63 گل تیمش در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر پرتغال نقش مستقیم داشته است که این نه‌تنها فقط در پورتو بلکه در لیگ پرتغال بالاترین آمار فصل جاری محسوب می‌شود. همچنین طارمی که تا اینجای کار تقریباً به‌طور متوسط در هر دو بازی تیمش در این فصل لیگ برتر پرتغال یک گل زده است تنها یک گل دیگر می‌خواهد تا در صدر جدول برترین گلزنان پورتو در فصل جاری قرار بگیرد.
همه این‌ها سبب شد سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو به دنبال پیروزی تیمش در خانه فریرا بگوید نمی‌خواهم صحبت فردی درباره بازیکنان داشته باشم اما اشتباهاتی در روند دفاعی ما رخ داد. با وجود این، بازی عالی انجام دادیم. طارمی از بیرون محوطه جریمه به داخل فرصت‌های خطرناک زیادی ایجاد می‌کند.

 طارمی بهترین فوتبالیست آسیا
عملکرد خوب مهدی طارمی در پورتو در لیگ برتر پرتغال، نظر سلطان آل علی خبرنگار ورزشی و تحلیلگر آماری اهل امارات را به خود جلب کرده است، به طوری که این روزنامه‌نگار مهاجم ایرانی پورتو را به‌عنوان بهترین بازیکن حال حاضر آسیا و بالاتر از مهاجم کره‌ای تاتنهام می‌داند.
 وی در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «توییتر» نوشت: «کاری که مهدی طارمی این فصل در پورتو می‌کند، او را در مقایسه با تمام مهاجمان آسیایی، در سطح دیگری قرار می‌دهد و حتی این مهاجم ایرانی را به‌عنوان بهترین بازیکن حال حاضر آسیا، بالاتر از هیونگ‌مین سون می‌بینم».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه