دبل«یامگا»

با برد استقلال در بازی جنجالی صدر جدول دست نخورد

دبل«یامگا»

جواد رستم زاده

 هفته بیست و یکم لیگ برتر عصر دیروز با شکست فولاد، پیروزی استقلال و ادامه صدر نشینی آبی ها پایان یافت.
 در مشهد نبرد دو تیم شهرخودرو و تراکتور به تساوی صفر بر صفر رسید تا سیاه روزی های شهرخودرو تمامی نداشته باشد. از دست دادن این دو امتیاز در حالی که پایین جدولی‌ها در حال نتیجه گیری هستند برای مردان سیدعباسی حسابی دردسر ساز می شود. یکی از این تیم‌ها ذوب آهن است که دیروز موفق شد فولاد مدعی را دو بر یک شکست دهد.این ششمین باخت فولاد و هفتمین برد ذوب‌آهن در لیگ بیست‌ویکم بود.نساجی هم  روی اشتباه دروازه‌بان پیکان به پیروزی یک بر صفر و شیرینی در تهران دست یافت. پاس مسعود شجاعی از روی ضربه ایستگاهی، در مقابل محوطه جریمه به ایوب کلانتری رسید و شوت او با برخورد به بازیکنان حریف، از بالای سر دروازه بان جانشین پیکان، به گل تبدیل شد تا شاگردان حسینی در این بازی خانگی شکست تلخی را تجربه کنند. دیدار دو تیم مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان به میزبانی رفسنجانی‌ها برگزار شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 در نبرد خونین دو تیم استقلال و گل گهر این مردان مجیدی بودند که موفق شدند 2 بر یک میهمان زخمی خود را شکست دهند و صدرنشینی خود را دو قبضه کنند. در این بازی نیمه اول دو پنالتی داشت که پنالتی گل گهر را صادقی به تیر دروازه زد و پنالتی استقلال را که فروزان تقدیم آن‌ها کرده بود  یامگا به گل تبدیل کند تا قلعه نویی با وجود همه انگیزه‌هایی که داشت دست خالی به رختکن رود. نیمه مربیان را هم تیم مجیدی بهتر شروع کرد و موفق شد روی تداوم اشتباهات فروزان خطر ساز شود، اما مرتضی تبریزی دقیقه 54 سرانجام کار را برای میهمان درآورد و دروازه حسینی را به زیبایی باز کرد.این اما پایان کار نبود و استقلالی ها روی پنالتی مشکوکی که توسط کمک داور بازی گرفته شد توسط یامگا گل دوم را هم به ثمر رساندند. روی این صحنه برادران مجیدی با کارت قرمز از بازی اخراج شدند و امیر قلعه نویی در کنار زمین اعتراض هایش پایانی نداشت.با تمام این اتفاقات اما استقلال برنده بازی بزرگ شد و صدرنشین باقی ماند. از آنجا که رکورد شکست ناپذیری یک مربی در لیگ برتر در اختیار امیر قلعه‌نویی بود با پیروزی استقلال مقابل گل گهر فرهاد مجیدی به رکورد سرمربی سابق خود رسید. سپاهان هم موفق شد فجر سپاسی را دو بر صفر شکست دهد و به اوضاعش در جدول سرو سامانی دهد.

هدیه لک و منصوریان به استقلال 
در آخرین بازی دیروز نیز تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس در آبادان به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با برتری دو بر صفر شاگردان علیرضا منصوریان پایان یافت. با این باخت پرسپولیس پس از 18 بازی متحمل شکست شد تا با 46 امتیاز و اختلاف 6 امتیازی با استقلال صدرنشین در جایگاه دوم جدول باقی بماند. البته این باخت در شرایطی رقم خورد که حامد لک با اشتباه عجیبش در دقیقه 7 و واکنش ضعیف در نیمه دوم، تأثیر زیادی در این شکست داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه