قیام پانزده خرداد استمرار جریان طاغوت‌ستیزی انبیا

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد

قیام پانزده خرداد استمرار جریان طاغوت‌ستیزی انبیا

امام جمعه موقت تهران گفت: قیام پانزده خرداد در واقع استمرار جریان طاغوت‌ستیزی انبیا و اولیای الهی بود.


به گزارش آستان نیوز، آیت الله سیداحمد خاتمی در ویژه برنامه شام پانزده خرداد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: قیام پانزده خرداد یک حلقه از سلسله جریان‌های تاریخی است که از اول خلقت بوده و تا آخر جهان هم ادامه دارد. 
وی تصریح کرد: در طول تاریخ بشر، هابیل در مقابل قابیل، نمرود در برابر ابراهیم، فرعون در برابر موسی و ابوجهل در برابر حضرت محمد مصطفی(ص) قرار داشته‌اند و این جریان همچنان ادامه دارد. 
امام جمعه موقت تهران گفت: بنابراین قیام پانزده خرداد تنها متعلق به پانزده خرداد سال چهل و دو نبود بلکه هنوز هم استمرار دارد، همان‌گونه که قیام سیدالشهدا(ع) استمرار دارد.
وی بیان کرد: در قیام پانزدهم خرداد دو جبهه وجود داشت یکی جبهه شیطانی و یکی هم جبهه توحیدی که هر دو در تقابل هم قرار گرفتند و در نهایت جبهه حق به پیروزی رسید.
آیت الله خاتمی در ادامه به برخی از ویژگی‌های قیام خونین پانزده خرداد اشاره و بیان کرد: اولین ویژگی این قیام، مردمی بودن آن است. چرا که این قیام با حمایت مردمی از یک رهبر دینی در برابر مستکبران به پیروزی رسید.
وی دومین ویژگی این قیام الهی را انگیزه‌های صد درصد اسلامی آن برشمرد و اظهار کرد: این قیام بر اساس دفاع از اسلام و دین صورت گرفت و نقطه آغاز آن در مساجد و حسینیه‌ها بوده است‌. 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های قیام خونین پانزده خرداد شکل‌گیری آن بر پایه دفاع از ولایت بود. مردم ولایتمدار در جریان این قیام در حالی که گلوله های طاغوت قلب آن‌ها را نشانه گرفته بود، در دفاع از امام(ره) به عنوان ولی دینی شعار می‌دادند؛ چرا که ولایت فقیه را هویت قیام می‌دانستند.
وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی هر چه دارد از ولایت فقیه است و راز ایستادگی 44 ساله ملت ایران در برابر طاغوت‌های زمان نیز همین ولایت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه