۲۰ هزار مترمربع زمین صنعتی راکد در خراسان‌شمالی بازپس گرفته شد

۲۰ هزار مترمربع زمین صنعتی راکد در خراسان‌شمالی بازپس گرفته شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۲۰ هزار مترمربع زمین قراردادهای راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ابتدای امسال تاکنون بازپس گرفته شد.


محمدعلی نوایی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: فسخ قرارداد و بازپس‌گیری زمین صنعتی با هدف جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و تأمین زمین سرمایه‌گذاران واقعی انجام می‌شود.
وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی بر اساس قانون موظف به بازپس‌گیری زمین از قراردادهای راکد است و بر این اساس قراردادهای راکد فسخ و به فعالان اقتصادی واقعی که توان سرمایه‌گذاری و به بهره‌برداری رساندن واحد صنعتی را دارند واگذار می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اضافه کرد: ۲۰ فقره قرارداد واگذاری مورد بررسی قرار گرفته که منتج به فسخ ۱۸ فقره قرارداد و آزادسازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده است.
وی عنوان کرد: این قراردادها که منتج به فسخ شده، بعضاً هیچ اقدامی نشده و یا در مرحله دیوارکشی متوقف شده و هیچ‌گونه اقدامی درخصوص ساخت‌وساز و بهره‌برداری از واحد تولیدی انجام نشده است.
نوایی گفت: بر این اساس مجریان این طرح‌ها با مسدود کردن دارایی‌های دولت و نقض تعهدات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید، تولید و اشتغال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را سلب کرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه