مناطق محروم خراسان شمالی از خدمات تأمین اجتماعی بی‌بهره هستند

مناطق محروم خراسان شمالی از خدمات تأمین اجتماعی بی‌بهره هستند

نماینده بجنورد در مجلس گفت: با وجود برابر بودن میزان حق بیمه در سراسر کشور، مردم مناطق محروم خراسان شمالی از خدمات تأمین اجتماعی بی‌بهره هستند که این مسئله بی‌عدالتی است.


سیدمحمد پاکمهر اظهار کرد: تأمین اجتماعی در وصول مطالبات محکم‌ترین قوانین را دارد اما در ارائه خدمت این طور نیست؛ در برخی مناطق استان یک درمانگاه تأمین اجتماعی نداریم اما افراد آن محل مجبورند مبلغ حق بیمه یکسانی با یک فرد تهرانی بپردازند.
وی این موضوع را یک بی‌عدالتی عنوان کرد و گفت: در این راستا راه‌اندازی و تأسیس درمانگاه تأمین اجتماعی در آشخانه در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور مصوب شده است.
وی افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی در جاجرم نیز به منظور بهره‌مندی مردم مصوب شده که این پروژه در دست‌کم ۳هزار مترمربع ساخته خواهد شد.
پاکمهر تصریح کرد: ساخت ۲۰کیلومتر از جاده میامی به سمت سنخواست مورد پیگیری قرار گرفت که سبب شتاب گرفتن این پروژه می‌شود.
وی با اشاره به دریافت مجوزها برای ورود دو دستگاه ام‌آرآی به استان، گفت: چندین دستگاه سی‌تی اسکن نیز وارد شده و این روند ادامه دارد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به دربرگیری ۵۰ درصدی بانوان در جامعه، افزود: برای نخستین بار در قانون بودجه، راه‌اندازی کلینیک غربالگری سرطان پستان برای خراسان شمالی آورده شد که امیدواریم در سال جاری راه‌اندازی شود.
پاکمهر با تأکید بر مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ استان، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده لایروبی رودخانه اترک توسط پتروشیمی آغاز شده است تا کمکی به کشاورزان استان بشود.
وی بیان کرد: پروژه انتقال پساب به پتروشیمی همچنان بلاتکلیف است و قیمت مشخص نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه