تاکسی هوایی راه‌اندازی می‌شود

تاکسی هوایی راه‌اندازی می‌شود


مسئول وسایل پرنده فوق سبک و بازرس ایمنی هوانوردی سازمان هواپیمایی با اشاره به وجود 250 فروند هواپیمای شخصی در کشور گفت: زمینه‌سازی هواپیماهای 2 تا 19 نفره به صورت تاکسی هوایی در کشور در حال انجام است به طوری که قوانین و مقررات آن نوشته شده و فرودگاه‌ها نیز در حال تجهیز شدن هستند.
خلبان محمدرضا استادحسین، در حاشیه برگزاری نخستین همایش هوایی هوانوردی خزر تا کویر با تأکید بر اینکه فرودگاه کاشمر پس از سال‌ها فعالیت، آذر ماه سال گذشته موفق به دریافت گواهی‌نامه برای فرود هواپیماهای سنگین شد، افزود: با وجود تلاش‌ها و اقدامات انجام شده و کسب مجوزهای لازم از سال گذشته فعالیت ۱۱۷ پرسنلی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار بودند، به صفر رسیده است. از این رو جا دارد با توجه به ظرفیت و توانمندی این فرودگاه، مسئولان شهرستان و استان برای بهره‌برداری از پتانسیل آن اقدامات جدی انجام دهند.
وی با بیان اینکه فرودگاه کاشمر نخستین فرودگاه شخصی در کشور است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رعایت تمامی قوانین و مقررات استاندارد سازمان هواپیمایی کشور ساخته و راه‌اندازی شده است، گفت: اگرچه دو فرودگاه دیگر در کشور داریم؛ اما به هیچ‌وجه قابلیت و ویژگی این فرودگاه را ندارند و معتقدم این یک فرودگاه بی‌نظیر در بخش خصوصی است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه