طراحی«اتیسم‌یار» توسط یک پژوهشگر مشهدی

طراحی«اتیسم‌یار» توسط یک پژوهشگر مشهدی


​​​​​​​یک پژوهشگر مشهدی و عضو هیئت علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد، موفق به طراحی نرم‌افزار اتیسم‌یار شد. این طرح کاهش اضطراب مادران و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان مبتلا به اتیسم را به همراه دارد.
منیره رمضانی اظهار کرد: در اپلیکیشن طراحی شده از قالب بازی‌وارسازی استفاده شده تا نیازهای مادر کودک مبتلا به اتیسم در تربیت فرزندش تأمین شود. ما در این برنامه ۱۶ بازی را در قالب هشت مرحله تعریف کرده‌ایم که برای آن افزون بر ۷۰میلیون تومان هزینه شده است. این برنامه در هفت مدرسه اتیسم مشهد با موفقیت اجرا شد و نتیجه آن، کاهش اضطراب مادران و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان بود.
وی اضافه کرد: این برنامه برای ۳۰ خانواده اجرا شد و در تمامی این خانواده‌ها با پاسخ مثبت همراه بود و بهبود عملکرد کودک و رفع دغدغه‌های مادر را به همراه داشت.
رمضانی با بیان این نکته که تغییر سبک زندگی و استفاده بی‌رویه از تلفن همراه و تبلت در دوران بارداری و حتی پس از تولد کودک در ایجاد مشکلاتی همچون بیماری اتیسم نقش دارد، تأکید کرد: ما معتقدیم باید میزان استفاده از این تجهیزات به اندازه و بازی‌های مورد استفاده هم متناسب با سن و نیاز کودک باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه