هدیه نفیس مهربان‌ترین برادر برای بهترین خواهر

مفروش‌شدن آستان حضرت معصومه (س) با فرش‌های اهدایی آستان قدس رضوی در آستانه دهه کرامت

هدیه نفیس مهربان‌ترین برادر برای بهترین خواهر

در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضــــــــرت معصومه (س) 162 تخته فرش نفیس بافته شده توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی، به عنوان تحفه برادر به مناسبت تولد خواهر، از حرم مطهر رضوی به حرم کریمه اهل بیت (س) اهدا شد.


به گزارش آستان‌نیوز، وجود مرقدهای مطهر حضرت رضا (ع) در مشهد مقدس و خواهر گرامی‌شان حضرت معصومه (س) در قم مقدس، نعمتی بزرگ برای کشور عزیز و مردم بزرگوار ماست که باید قدردان آن باشیم و شکر آن را بجا آوریم، به همین دلیل  آستان قدس رضوی نیز همواره تلاش کرده قدردان این موهبت بزرگ باشد.
توجه ویژه به دهه کرامت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی در کشور، یکی از سیاست‌ها و رویکردهای جدی آستان قدس رضوی در دوره جدید بوده و به همین منظور در سال‌های گذشته همواره تلاش شده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حداکثر بهره معنوی از این ایام حاصل شود.

تأکید تولیت آستان قدس بر اقدامات ویژه در دهه کرامت
از جمله موضوعاتی که در دوره جدید مدیریت آستان قدس رضوی مورد تأکید بوده، افزایش تعاملات و همکاری‌ها میان آستان‌های مقدس جهان اسلام، به ویژه آستان‌های مقدس ایران اسلامی است که طبیعتاً در این بین ویژگی خواهری و برادری حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به طور خاص مورد توجه قرار داشته است. به همین منظور حجت‌الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته‌ و همواره بر افزایش سطح همکاری‌های میان آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه (س) و برنامه‌ریزی ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت که به نام این خواهر و برادر بزرگوار مزین است، تأکید کرده‌اند. 

ابلاغ دستور بافت فرش‌ها در سال 99
پیرو دستور حجت‌الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر برنامه‌ریزی اقدامات ویژه در دهه کرامت، از دو سال قبل بافت و اهدای فرش‌های نفیس برای مفروش کردن بخشی از حرم کریمه اهل بیت (س) به عنوان یکی از برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در آستانه دهه کرامت به عنوان تحفه و هدیه‌ای از طرف برادر ایشان تقدیم آستان مبارکه قم شود.

162 تخته فرش در ابعاد مختلف
مسئولیت اجرای این طرح به عهده شرکت فرش آستان قدس رضوی، که متولی تأمین فرش‌های حرم مطهر رضوی است، گذاشته و فرایند بافت از نیمه دوم سال 99 آغاز شد که با عنایت امام رضا(ع) و تلاش خادمان ایشان، در آستانه دهه کرامت امسال به پایان رسید.
برای بهره‌وری مناسب این طرح، تعاملات لازم میان شرکت فرش آستان قدس رضوی و آستان مقدس قم شکل گرفت و بافت فرش‌ها در ابعاد مختلفی انجام شد تا با فضاهای مورد نیاز در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) تطابق داشته باشد و به بهترین شکل ممکن برای میزبانی از زائران ایشان در آستان مقدس قم مورد استفاده قرار بگیرد.
طرح، نقشه و رنگ فرش‌ها نیز با نظر آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) تعیین و در رجشمار 30 است و در بافت آن‌ها هم از الیاف پشمی باکیفیت و شیوه رنگرزی گیاهی استفاده شده است.
این فرش‌ها در آستانه ولادت حضرت معصومه(س) از حرم مطهر امام رضا(ع) به شهر قم ارسال شد و همزمان با آغاز دهه مبارک کرامت، صحن و سرای حرم کریمه اهل بیت(ع) با فرش‌های اهدایی از سوی آستان قدس رضوی که در واقع هدیه برادر به خواهر است، مفروش و باشکوه‌تر از گذشته، میزبان خیل زائران ایشان شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه