اهدای 20هزارجلد کتاب کودک ونوجوان به مناطق کم‌برخوردار کشور

تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد

اهدای 20هزارجلد کتاب کودک ونوجوان به مناطق کم‌برخوردار کشور

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حدود 20 هزار جلد کتاب برای مناطقی که جوانان و نوجوانان به این کتاب‌ها دسترسی یا قدرت خرید آن‌ها را ندارند، تهیه و ارسال خواهیم کرد.


به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در توجه به نشر به حوزه کودک و نوجوان و با هدف رشد و تعالی هرچه بیشتر فرهنگ کشور، آستان قدس رضوی ۲۰ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان را به مناطق کم برخوردار کشور اهدا خواهد کرد.
وی با اشاره به وظایف حوزه انتشاراتِ آستان قدس رضوی در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بخش نوجوانان و جوانان گفت: نشر آستان قدس رضوی باید برای جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان به مطالعه از تمام توان خود برای رشد کمی و کیفی آثار مرتبط با این رده سنی استفاده کند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید جاذبه کتاب را افزایش داده و محتوا را برجسته کنیم. هنر مقوله مهمی است که باید به بهترین شکل ممکن در حوزه نشر و چاپ از آن بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی و حیات‌بخش بسیار زیبا و اثرگذار است؛ ادامه داد: انسان از حضور در چنین محیط‌هایی که کتاب، نشر، معرفت، آگاهی و علم و دانش است لذت می‌برد، کاش بتوان به جای سالی یک‌بار، هر چند وقت یک‌بار و در همه استان‌ها چنین نمایشگاه‌هایی برپا کرد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه استقبال مردم و جوانان از نمایشگاه کتاب بسیار مایه خرسندی، خوشحالی و امیدواری است؛ افزود: کشور و ملتی می‌تواند تمدن ساز باشد که با کتاب، قلم و دانش ارتباط داشته باشد.

نگاه ما در حوزه کتاب سوداگرانه نیست
وی در ادامه به اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه نشر کتاب اشاره و اظهار کرد: در حوزه نشر و انتشارات بنای ما بر این است که از حداکثر امکانات آستان قدس را در این حوزه استفاده کنیم و نگاه ما در این رابطه سوداگرانه، تجارت و کسب سود و درآمد نیست، بلکه حاضرهستیم حتی هزینه کنیم که محصولات خوب فرهنگی را به قیمت‌های مناسب در اختیار مردم مشتاق و علاقه‌مند قرار دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین مروی ادامه داد: رواق‌های مطالعه در حرم مطهر راه‌اندازی کرده‌ایم و آن‌ها را در قسمت خانم‌ها و آقایان تجهیز کرده‌ایم؛ چون حرم مطهر عالم آل محمد(ع) باید محل کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج کتاب باشد.
وی بیان کرد: همان‌طور که فضای عبادت و دعا و نماز را در حرم باید ایجاد کنیم، فضای مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی را نیز باید گسترش دهیم و این کار را عبادت و جزئی از زیارت می‌دانیم؛ کتاب و کتاب‌خوانی فرهنگ دینی و مذهبی ماست.
وی افزود: همچنین رواق کودک در حرم راه‌اندازی کرده‌ایم و یکی از شبستان‌ها را به کودکان اختصاص داده‌ایم؛ باید برای نوجوانان و جوانان نیز فضاهایی مناسب با سن و سال و ذائقه و تحصیلات آن‌ها به وجود آوریم.

کتابخانه آستان قدس رضوی سرمایه بزرگ ملی است
حجت الاسلام والمسلمین مروی در خصوص حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب هم گفت: مؤسسه به‌نشر و مؤسسه جوانان آستان قدس حضور فعالی در نمایشگاه کتاب دارند؛ باید امکانات بیشتری در این حوزه هزینه کنیم و خواهیم کرد.
حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به خرید کتاب‌های چاپ اول توسط آستان قدس هم اظهار کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی سرمایه بزرگ ملی است که اگر به روز نشود کم کم اُفت خواهد کرد و جایگاه، موقعیت و اقبال مردم را به سوی خود از دست خواهد داد وظیفه خود می‌دانیم این کتابخانه را که در سطح ملی بی نظیر و از جهاتی در سطح بین‌المللی‌ کم نظیر است همچنان به روز نگه داریم و برای به روز بودن آن کتاب‌های جدید و چاپ اول خریداری کنیم و این کار جزو برنامه‌های ثابت ما هست و خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه