شهرآورد 100 درصد حساس

سرخابی‌ها و کابوس مشترک دور شدن از قهرمانی

شهرآورد 100 درصد حساس

99 بازی از تاریخ شهرآوردها گذشته است و صدمین بازی، یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. دو تیم در روزهایی به هم دیگر رسیدند که نقطه اوج آن‌ها در لیگ است، دو تیمی که در فاز تهاجمی موقعیت‌های متعددی می‌سازند و در بازی‌هایشان فرصت‌های گل و گل‌های زیادی دیده می‌شود.


این بازی غیر از نبرد بین دو تیم، جدالی بزرگ در کناره‌های زمین، پنالتی زن‌های برتر ایران، هافبک‌های درخشان، وینگرهای غیر قابل کنترل و دروازه بان‌هایی است که پنالتی می‌زنند، دریبل می‌زنند و حتی پاس گل هم می‌دهند. یک شهرآورد خاص که در آن خارج از بازی دو تیم ، دوئل‌های مهمی را نیز شاهد خواهیم بود. شکست هر کدام از تیم‌ها در این بازی یعنی خداحافظی با قهرمانی و تساوی یعنی سلام سپاهان به قهرمانی. به همین دلیل این نبرد را باید نبرد قهرمانی دانست.

حاشیه و باز حاشیه
 در فاصله چهار روز تا برگزاری دوئل شاگردان یحیی گل‌محمدی و ریکاردو ساپینتو، حواشی مرتبط با شهرآورد پایتخت در صدر اخبار فوتبال باشگاهی ایران قرار گرفته است. این مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز باتوجه به حضور دو تیم در کورس قهرمانی یکی از مهم‌ترین شهرآورد‌های تاریخ به‌شمار می‌رود و از اهمیت بالایی برخوردار است و هواداران دو تیم چشم‌انتظار برگزاری این مسابقه مهیج هستند.
سازمان لیگ موعد برگزاری این مسابقه را روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران اعلام کرده است. البته که با توجه به موضوعاتی مانند پخش زنده مسابقات و تقارن با اذان مغرب، احتمالاً ساعت برگزاری مسابقه تغییر می‌کند و حتی این گمانه‌زنی وجود دارد که به واسطه تعطیلات عیدسعیدفطر، زمان برگزاری مسابقه هم دستخوش تغییر شود و احتمال تعویق 24 ساعته شهرآورد وجود دارد.

 بدون برنده در 90 دقیقه!
سرخابی‌های پایتخت در فاصله زمانی دو سال گذشته پنج مسابقه شهرآورد را مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند که اولین مسابقه، روز بیست‌وچهارم اردبیهشت‌ماه سال 1400 برگزار شد که سرخپوشان پایتخت توانستند بردی یک‌گله را با درخشش عیسی آل‌کثیر بدست آورند. اما پس از این برد ، دیگر شهرآورد پایتخت در طول 90 دقیقه برنده نداشته و چهار تقابل اخیر دو تیم که در جریان مسابقات لیگ برتر و البته جام حذفی برگزار شده، با نتیجه تساوی در پایان 90دقیقه خاتمه یافته است.

کابوس 61 ماهه آبی‌ها
استقلال در سالیان گذشته توانسته دو بار پرسپولیس را را در جام حذفی از گردونه رقابت‌ها کنار بزند و به مرحله بعدی صعود کند اما هر دو پیروزی آبی‌پوشان پایتخت در ضربات پنالتی بدست آمده و از آخرین‌باری که آن‌ها توانستند در وقت قانونی برابر حریف سنتی خود به پیروزی برسند، بیش از پنج سال می‌گذرد!
آبی‌ها در 12 شهرآورد اخیر، در وقت قانونی به هشت تساوی رضایت داده و در چهار مسابقه هم در قامت تیم بازنده از میدان خارج شده‌اند. آخرین برد استقلال در شهرآورد با هدایت وینفرد شفر بدست آمده که آن‌ها در دور برگشت لیگ هفدهم توانستند با گلزنی وریا غفوری پیروزی در شهرآورد را جشن بگیرند و از آن مسابقه که دهم اسفندماه 1396 برگزار شد، حدود 61 ماه می‌گذرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه