کسب‌وکارها دیگر غافلگیر نخواهند شد

وزیر اقتصاد ضمن اعلام سازوکار جدید صدور آیین‌نامه‌ها وعده داد

کسب‌وکارها دیگر غافلگیر نخواهند شد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت مذاکرات و همکاری‌ها با آژانس براساس توافق اسفندماه جریان دارد و در حال پیشرفت است و هر زمان به نتیجه برسد، آن را گزارش خواهیم داد.


​​​​​​​به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره روند پیشرفت توافق ماه مارس (اسفندماه) که در سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران حاصل شد و نتایج  آن افزود: هر زمان به نتیجه ملموسی برسیم آن را اعلام خواهیم کرد.
وی در خصوص تبادل هیئت‌های کارشناسی و بازرسان آژانس برای حل مسائل باقیمانده و اختلافی هم تصریح کرد: تقریباً هر روز هیئت‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت‌وآمد و ارتباط هستند و با هم تبادل اطلاعات و همکاری داریم. اسلامی به برخی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۷ رادیودارو در ۲۱۰ مرکز پزشکی و بیمارستان در سراسر کشور توزیع می‌شود. آمار ما این بوده که یک میلیون بیمار سرطانی از رادیوداروها در کشور استفاده کردند و این یک ظرفیت است که با توجه به تنوع‌بخشی که در بخش تشخیصی و درمانی داریم، روی آن کار می‌کنیم. وی ادامه داد: امسال دو نوع رادیوداروی جدید را از مرحله بالینی عبور می‌دهیم و اکنون رادیوداروها تماماً در داخل کشور تولید می‌شوند.

وعده پیشرفت ۷۵درصدی شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۲
وزیر ارتباطات هم در حاشیه حیاط دولت وعده داد شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۲ رشدی ۱۵درصدی را تجربه کند و سطح پیشرفت آن به ۷۵ درصد برسد. عیسی زارع پور اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در مجموعه وزارت ارتباطات، میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ازابتدای دولت از ۲۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده که برنامه امسال ما این است این عدد را به ۷۵ درصد برسانیم. وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اینکه شرط پذیرش مقررات داخلی و دایر کردن دفتر برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های خارجی برای چند پیام‌رسان مشخص است؟ گفت: این قانون شامل همه سکوها و پیام‌رسان‌های خارجی است و هر سرویس‌دهنده خارجی که بخواهد در کشور ما فعالیت کند، باید این تعهدات را بپذیرد و اجرا کند.
زارع پور درباره اعتراضات بازنشستگان مخابرات و مشکلات آن‌ها هم با یادآورری اینکه  شرکت مخابرات واگذار شده و امور داخلی آن ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد گفت: ولی ما پیگیر مشکلات بازنشستگان این سازمان بودیم.
وی گفت: سال گذشته مخابرات به دولت تعهد داد افزایش تعرفه‌ها را صرف مشکلات کارکنان داخلی مخابرات و بازنشستگان کند و تا یک سوم از افزایش تعرفه را به رفع مشکلات بازنشستگان خود اختصاص دهد.

کسب‌وکارها دیگر غافلگیر نمی‌شوند
وزیر اقتصاد هم با اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت گفت: بر اساس این مصوبه امکان غافلگیری بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های مکرر که پیش‌بینی‌پذیری را از تولیدکنندگان و فعالان و صادرکنندگان بگیرد، از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ سلب خواهد شد.
 به گزارش قدس، سید احسان خاندوزی با اشاره به اینکه در راستای هدف‌گذاری رونق تولید، یکی از مطالبات بحق تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد ایران بود و از بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های مکرر و غافلگیرکننده شکایت داشتند، گفت: امروز هیئت وزیران مصوب کرد دستگاه‌های اجرایی یک ماه فرصت دارند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ساماندهی این اقدام را در دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: بر این اساس،  تمام مقررات حوزه کسب و کار کشور باید یک هفته قبل از ابلاغ رسمی توسط دستگاه‌ها به فعالان اقتصادی اعلام شود تا نظر تشکل‌های تولیدکننده و فعالان اقتصادی گرفته و بعد ابلاغ شود. همچنین مصوب شد اگر مقررات کسب و کاری در درگاه ملی که معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری برای کسب و‎کارها ایجاد خواهد کرد، ثبت نشود، الزام‌آور نخواهد بود.
وزیر اقتصاد در خصوص گلایه رهبری نسبت به اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد: دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب متنی را به عنوان پیش‌نویس اصلاح ساختار بودجه‌ریزی در کشور آماده کرده که برای نوبت اول در جلسه سران مطرح و ایراداتی وارد شد که مورد اجماع نظر سه قوه باشد، اکنون در این مرحله نظر سه قوه گرفته می‌شود و پس از این پیش‌نویس رسماً خدمت معظم‌له تقدیم خواهد شد.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه