انجام نخستین عمل جراحی لاپاراسکوپی بخش دولتی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

انجام نخستین عمل جراحی لاپاراسکوپی بخش دولتی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

لاپاراسکوپی به روش «VNOTEs» در بخش دولتی کشور، روز گذشته در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.


​​​​​​​مسئول گروه لاپاراسکوپی زنان این دانشگاه با اشاره به اینکه این روش جراحی از ابتدای امسال در تعداد معدودی از شهرهای ایران از جمله مشهد، با فاصله کوتاهی از کشورهای پیشرفته توسط فلوشیپ‌های لاپاراسکوپی زنان آغاز شده است، عنوان کرد: به دلیل قیمت زیاد وسیله «GELPOINT» مورد نیاز، این عمل تاکنون در بخش خصوصی انجام می‌شد، اما با پیگیری گروه لاپاراسکوپی زنان و حمایت مسئولان بیمارستان امام رضا(ع)، وسیله مورد نیاز تأمین و برای خدمت‌رسانی به تمام اقشار بیمار جامعه مورد استفاده قرار گرفت.
دکتر لیلی حفیظی افزود: با خرید و تأمین تجهیزات «GELPOINT» در بیمارستان امام رضا(ع)، امکان انجام عمل‌های جراحی لاپاراسکوپی به روش «VNOTEs» میسر شده است.
وی ادامه داد: با تأمین «GELPOINT»، تاکنون دو مورد جراحی لاپاراسکوپی هیسترکتومی به این روش در بخش زنان بیمارستان امام رضا(ع) انجام شده که علاوه بر افزایش کیفیت عمل جراحی و جلوگیری از برش‌های شکمی، در کاهش زمان بستری و نقاهت بیمار نیز مؤثر بوده است.
عضو هیئت علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه، نخستین دانشگاه در ایران است که زمینه انجام این روش نوین را برای آموزش فلوشیپ‌های لاپاراسکوپی زنان و متخصصان زنان فراهم کرده و بیمارستان امام رضا(ع) نخستین بیمارستان دولتی در ایران است که زمینه بهره‌مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را از این جراحی پیشرفته و فواید آن مهیا کرده است.
حفیظی با بیان اینکه هزینه خرید هر ست این عمل ۳۷۰ میلیون ریال است، افزود: در این روش امکان انجام تمامی اعمال جراحی داخل شکمی در حیطه زنان ازجمله هیسترکتومی امکان‌پذیر است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه