آمار سازش زوج‌های خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری

آمار سازش زوج‌های خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری


مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: میانگین پرونده‌های طلاق که به ‌واسطه دریافت خدمات مشاوره به سازش میان زوجین ختم می‌شود، در کشور 18 درصد است در حالی‌ که از ابتدای سال‌ جاری در خراسان رضوی 25 درصد از پرونده‌های طلاق ختم به سازش و مختومه شده‌اند.
مسعود فیروزی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: بهترین لحظات ما در «سامانه تصمیم» را زوج‌های متقاضی طلاق توافقی می‌سازند که در لحظات آخر زندگی مشترک با کمک مشاوران از تصمیم برای طلاق منصرف می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در سال ‌جاری بیش از 27هزار نفر به سامانه تصمیم مراجعه کردند که 32درصد از طلاق‌ها با تقاضای توافق دوطرفه، 56 درصد از درخواست طلاق‌ها از ناحیه زوجه و 12درصد از درخواست طلاق‌ها نیز از ناحیه زوج بوده است.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: درخواست طلاق‌ از ناحیه زوجه در سالیان اخیر روند صعودی داشته است به‌ طوری که در سال 1395 این رقم 11درصد، در سال 1398 به 30درصد و امسال نیز به 56درصد افزایش یافته است.
فیروزی با اشاره به اینکه در حال‌ حاضر بیشتر طلاق‌ها بین 5تا 7 سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد، گفت: تحول روابط میان زن و شوهر در دهه‌های اخیر قابل تردید نیست. متأسفانه در برخی موارد این تحولات موجب افزایش ناسازگاری‌ها شده و افزایش انتظارات و سطح مطالبات از زندگی زناشویی به افزایش طلاق‌ها دامن زده است.
وی عنوان کرد: خوشبختانه آمار سازش در میان زوجین متقاضی طلاق در خراسان رضوی نسبت به کل کشور بیشتر است و خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی در ایجاد سازش بین زوجین بسیار مفید بوده است. بنابراین باید روش‌هایی را به‌ کار گرفت تا این مشاوره را به تمامی مراحل زندگی تسری داد و تا حد ممکن از جدایی‌ها پیشگیری کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه