«طاووس یمانی» فهرست‌نگاری می‌شود

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

«طاووس یمانی» فهرست‌نگاری می‌شود

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، هزار عنوان از نسخه‌های خطی دیجیتالی فهرست «طاووس یمانی» از آثار ارزشمند مذهب شیعی، فهرست‌نگاری و در قالب مجموعه‌ای چهار جلدی منتشر می‌شود.


به گزارش آستان‌نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در خصوص این طرح پژوهشی اظهار کرد: این فهرست‌نگاری با همکاری عبدالکریم برادران کرمانی از پژوهشگران قم زیر نظر مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی این آستان مقدس در طول یک سال در این کتابخانه انجام خواهد شد.
وی گفت: عبدالکریم برادران کرمانی با تلاش شخصی خود در طول 20 سال توانست فهرستی محققانه و معتبر از مجموعه فهارس نسخ خطی این میکروفیلم ارائه کند و همچنین طرح تصاویر نسخ خطی آن را کلید بزند.
حسینی ادامه داد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با توجه به گستردگی این طرح و اهمیت آن در حوزه‌های تاریخی، تراثی، نسخه‌شناسی، زیدیه‌شناسی، شیعه‌پژوهی، تقریب مذاهب شیعی و مناسبات فرهنگی و علمی ایران با یمن، در این زمینه ورود پیدا کرد تا طرح پژوهشی بررسی تصاویر و همچنین میکروفیلم این نسخ خطی تکمیل و در قالب مجموعه‌ای چهار جلدی منتشر شود.
وی افزود: همچنین از آنجایی که تصاویر خطی فهرست طاووس یمانی در اختیار مجمع جهانی اهل بیت(ع) قرار دارد، این سازمان پس از اتمام کامل این طرح، فهرست تصاویر را از مجمع دریافت و نسبت به چاپ آن اقدام خواهد کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه