کارآفرینی اولویت فعالیت‌های خادمیاران رضوی باشد

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خادمیاران رضوی استان خوزستان:

کارآفرینی اولویت فعالیت‌های خادمیاران رضوی باشد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید به دنبال اقدام‌های عمیق و مؤثر در امر کمک به احسان‌پذیران بود، نسبت به توجه و اولویت قرار دادن کارآفرینی و اشتغال‌زایی توسط خادمیاران رضوی تأکید کرد.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی همچنین در دیدار خادمیاران رضوی استان خوزستان، اظهار کرد: خادمیاران رضوی با فعالیت‌های خیرانه خود و گره‌گشایی از زندگی نیازمندان، محبت امام رضا(ع) را در دل‌های مردم می‌افزایند و این کار تحقق عملی آیه شریفه «قُل لاِّ‌اَسئلُکُم عَلَیهِ اَجرًا اِلَّا المَوَدَّهَ فِی القُربی، ای پیامبر بگو: من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست ‌داشتن اهل بیتم». 
وی افزود: محبت و مودت نسبت به ذوات مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارای اثرات فراوان دنیوی و اخروی است و موجب کمال دین، هدایت، اطاعت از خداوند، پرهیز از گناه و... است و خادمیاران رضوی که در عرصه‌های مختلف مشغول به خدمت هستند با خدمات خود در ثواب الهی تمام آثاری که در ایجاد محبت اهل بیت(ع) در دل‌های مردم مترتب است، سهیم هستند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر کسی در هر جایی به نام امام رضا(ع) گره‌ای از مشکلات زندگی انسانی باز کند، خادم امام رضا(ع) است؛ خادمیاران رضوی را به فعالیت‌های عمیق و مؤثر در امر کمک به اقشار احسان‌پذیر توصیه و تصریح کرد: توزیع بسته‌های غذایی حداقل کاری است که در حوزه کمک به اقشار کم‌برخوردار می‌توان انجام داد، در امدادرسانی‌ها رویکرد اصلی باید معطوف به توانمندسازی و ‌اشتغال‌زایی برای اقشار بی‌بضاعت باشد.
وی با بیان اینکه خداوند متعال از بندگان خود عمل «احسن» می‎خواهد، نه عمل «کثیر»، ابراز کرد: توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی بسیار خوب و در مواقعی واجب است، اما «عمل احسن» به معنای بافضیلت‌تر بودن یک عمل نسبت به عمل خیر دیگر بوده و ایجاد اشتغال از جمله اعمال احسن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه اسلام مشوق کار و تلاش برای کسب روزی حلال است، خاطرنشان کرد: عزت و سعادت یک جامعه مرهون فرهنگ کار، تلاش، کارآفرینی و تولید است؛ کار و تلاش در فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و از منظر اسلام امری معنوی و با قداست است.
وی نسبت به توجه روحانیت به تبیین اهمیت کارآفرینی، اشتغال و تولید برای جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: عموماً از زهد، عبادت و فضیلت‌های معنوی امام علی(ع) نقل می‌کنیم، اما از برخی فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع) همچون کارآفرینی و تولیدگری آن حضرت غافل هستیم.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) بزرگ‌ترین الگوی کار، تلاش و تولید بود، بیان کرد: تمام اعمال امیرالمؤمنین(ع) عمل احسن است و وقتی ایشان بخشی از عمر شریف خود را به کارآفرینی، تولید و کشاورزی اختصاص می‌دهند، یعنی این اعمال و سبک زندگی مقدس است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: از منظر اسلام تنبلی و بیكاری از بدترین حالات است و اسلام افرادی كه به سراغ كسب و كار نمی‌روند حتی اگر از شرایط مالی خوبی برخوردار باشند، مورد مذمت و غضب خداوند معرفی می‎کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه