ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسخه حل مشکلات جوامع اسلامی است

دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در جمع میهمانان یادواره شهدای رسانه محور مقاومت:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسخه حل مشکلات جوامع اسلامی است

دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، فرهنگ ایثار و شهادت را نسخه حل مشکلات جوامع اسلامی دانست و گفت: تبیین و ترویج این فرهنگ، رسالت عظیمی است که خانواده شهدا پرچمدار انجام آن هستند و حداقل کاری که می‌شود انجام داد زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره شهداست. 


 به گزارش آستان‌نیوز، مالک رحمتی که در جمع میهمانان یادواره شهدای رسانه محور مقاومت سخن می‌گفت، اظهار کرد: آنچه دین مبین اسلام را به پیروزی رساند، از آن صیانت کرد و تاکنون حفظ کرده و ان‌شاءالله به دست آخرین منجی بشریت امام زمان(عج) خواهد رساند، چیزی جز تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیست و خوشا به حال شما که عاملان و حافظان این فرهنگ هستید و بهترین سرمایه عمرتان یعنی فرزندان عزیز خود را در راه دین خدا تقدیم کردید. بدانیم ملتی که فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی دارد در هیچ عرصه‌ای شکست ندارد و امروز شاهدیم در جوامعی که این فرهنگ زنده و پویاست بر همه مشکلات دیر یا زود فائق آمده و دشمنان خود را وادار به عقب‌نشینی می‌کنند. 
رحمتی خطاب به خانواده‌های شهدای حاضر در این جمع گفت: امروز، عزت و شرف جبهه مقاومت در منطقه و در سراسر جهان، مدیون ایثارگری‌های شهدا و خانواده شهداست و آنچه امروز خواب راحت را از چشم دشمنان ما گرفته، زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت است که توسط شما حفظ و ترویج می‌شود. 
رحمتی ادامه داد: این فرهنگ صرفاً مرتبط به نبرد و مقاومت در جبهه‌های حق علیه باطل نیست بلکه اگر ما می‌خواهیم بر مشکلات جامعه اسلامی در ابعاد مختلف فائق آییم نسخه نجات ما، تبیین، ترویج و نهادینه کردن همین فرهنگ ایثارگری و فداکاری است.
وی افزود: آنچه فرزندان شما را در نبرد حق علیه باطل به پیروزی رساند توجه آنان به خداوند بود و کسی که به خداوند اعتقاد داشته باشد از دشمنان و امکانات جنگی آنان و همچنین توطئه‌های خبیثانه هیچ ترس و واهمه‌ای ندارد بنابراین یکی از وظایف پیروان این مکتب، تبیین نگاه توحیدی در جوامع است و امید است خانواده شهدا که در عمل این اندیشه را پیاده کردند آن را تبلیغ و ترویج کنند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، تبعیت از ولی‌فقیه را دومین عنصر کلیدی در فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: فرزندان شما که در کشورهای محور مقاومت، رشادت و دلاوری به خرج دادند و مایه افتخار کشورهای جهان اسلام شدند، مطیع ولی فقیه بودند و امروز ما به عنوان پیروان مکتب شهدا نیز باید از آنچه ولی‌فقیه درباره محور مقاومت مطرح می‌کنند، تبعیت و پشتیبانی کنیم زیرا مردمی که از رهنمودهای امام خود تبعیت عملی می‌کنند همواره پیروز خواهند شد. 
وی اراده آهنین و اخلاص شهدا را سومین عنصر فرهنگ ایثار ذکر کرد و افزود: همه این عناصر و ویژگی‌ها در فرزندان شهید شما بود و برای آنکه نسل امروز و آینده، ادامه‌دهنده راه آنان باشند، باید این عناصر مهم را در تربیت آن‌ها لحاظ کنیم که این مفاهیم در وصیت‌نامه‌های این شهدای بزرگوار موج می‌زند و جزو پیام‌ها و توصیه‌های درس‌آموز شهداست.
وی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام با وجود آنکه در همه عرصه‌ها با شکست مواجه می‌شوند، شکست خود را با امپراتوری رسانه‌ای خود پوشش می‌دهند اما متأسفانه با وجود پیروزی‌ها و حماسه‌های عزت‌آفرین ما در جبهه‌های مقاومت، به دلیل اینکه نمی‌توانیم اهمیت و بزرگی و پیام آن را از طریق رسانه و به‌ طور دقیق و کامل نشان دهیم، با چالش روبه‌رو می‌شویم و اینجاست که جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند. لکن معتقدیم امروز آگاهی‌بخشی به مردم دنیا و معرفی دسیسه‌های استکبار جهانی، وظیفه مجاهدان فعال در جبهه مقاومت است و هر جا صحنه شفاف و تبیین و تحلیل درستی صورت می‌گیرد، افکار عمومی همراه جبهه مقاومت شده و حقانیت و مظلومیت این جبهه به اثبات می‌رسد. 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد محور مقاومت با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت رسانه و کار‌های هنری، در نشان دادن جلوه‌های حق و معرفی نقشه‌های باطل، عملکرد گسترده و قوی‌تری داشته باشد و انسان‌های آزاده بیشتری را در نقاط مختلف جهان همراه جبهه مقاومت کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه