ایران قهرمان کشتی آزاد باشگاه‌های جهان شد

با شکست روسیه

ایران قهرمان کشتی آزاد باشگاه‌های جهان شد

در جریان دیدار فینال رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان تیم بانک شهر مقابل تیم پادوبنی روسیه با هدایت حاجی مراد گاتسالوف با نتیجه ۶ بر ۴ به برتری رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.


​​​​​​​در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان مقابل رانیز گامزاتوف دارنده مدال طلای جام یاریگین با نتیجه ۹ بر ۵ به برتری رسید.
در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری آزادکار با تجربه ایران و دارنده مدال نقره جهان مقابل مسلم مهیتانوف قهرمان جام علی اف با نتیجه سنگین ۱۰ بر ۴ شکست خورد.
در وزن ۶۵ کیلوگرم، عبوالمجید گودیف از تیم بانک شهر در حالی‌که ۹ بر ۸ از شامیل ممدوف دارنده مدال طلای جوانان جهان پیش بود با ضربه فنی شکست خورد.
در وزن ۷۰ کیلوگرم، رسول گاژی ماگمدوف چهره شاخص و عنوان دار روس از تیم بانک شهر در یک مبارزه سخت با نتیجه ۵ بر ۳ از سد هموطن خود اوگنی ژربایف دارنده مدال برنز جهان از تیم پادوبنی روسیه گذشت.
در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی دارنده مدال برنز جهان مقابل تیمور بیژویف دارنده مدال برنز جهان با نمایشی خوب به پیروزی ۳ بر یک رسید.
در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی برابر آخمد عثمان اف دارنده مدال نقره جوانان جهان با نتیجه سنگین ۹ بر ۵ شکست خورد تا هر دو تیم تا اینجای کار صاحب سه برد شوند.
اما در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی برابر ارسلان باگائف دارنده مدال طلای جوانان اروپا با نمایشی بی نظیر در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۱ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و چهارمین برد نماینده ایران را از آن خود کرد.
در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پورمقابل اسخاب سعدالله یف چهره نه چندان مطرح کشتی روسیه با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید.
در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمد حسین محمدیان آزادکار با تجربه ایران مقابل ماگومد قربان‌اف دارنده مدال نقره جهان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد.
در آخرین مبارزه نیز امیرحسین زارع با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید تا ایران در دیدار فینال در مجموع با شکست ۶ بر ۴ نماینده روسیه به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد.

دبیر: نگاه ضد کشتی در وزارت ورزش وجود دارد
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی پس از قهرمانی نماینده ایران در رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان و توصیه‌های فنی او به برخی ملی‌پوشان ایران از روی سکو، اظهار کرد: یک بحث حساسیت مسابقات است و یکی هم بحث نتایج است. من یک به یک بچه‌ها را آنالیز می‌کردم. از نظر آنالیز به هر حال خیلی از چیزها برای ما رو می‌شود؛ چرا که به احتمال زیاد روس‌ها شهریورماه به مسابقات جهانی می‌آیند و کشتی می‌گیرند. حالا اینکه با پرچم بخواهند بیایند یا نه را ما نمی‌دانیم.
او افزود: این تیم نفرات اول و دوم روسیه بودند و همین شرایط را ما هم داشتیم. این هیجان من بیشتر برای شهریورماه است که خیلی برای ما مهم است اما نتیجه بانک شهر هم برای ما مهم بود. 
وی درباره گلایه‌های خود از وزارت ورزش و جوانان و اینکه آیا مشکلات مالی حل شده است یا خیر؟ گفت: یک نگاه ضد کشتی در وزارت ورزش وجود دارد و از سال‌های پیش هم به این شکل بود. ان‌شاءالله این جریان‌ها جمع شود. در مجموع سجادی آدم خوبی است و می‌خواهد به ورزش کمک کند اما در بعضی مواقع دستورهایش به بدنه می‌رود و یک شکل دیگری می‌شود.
دبیر در پاسخ به این پرسش که حضور روس‌ها در بازی‌های آسیایی آیا به سود کشتی ماست یا خیر؟ گفت:‌ هر چه سبب شود ما رقابت کنیم من لذت می‌برم. ما حاضریم ماهی یک‌بار روس‌ها بیایند با ما اردو برگزار کنند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه