پروژه آشوبی که به غرق آشوبگر می‌انجامد

تحلیلی بر سخنرانی نصرالله در مورد هرج‌ومرج‌طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه

پروژه آشوبی که به غرق آشوبگر می‌انجامد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود که به مناسبت روز بزرگداشت فرماندهان شهید برگزار شد، به گزاره‌هایی اشاره داشت که از سوی تحلیلگران مورد توجه ویژه قرار گرفت.


​​​​​​​سیدحسن نصرالله در ابتدا با اشاره به حماسه حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، غرب را به نادیده گرفتن این تحول متهم و اعلام کرد تظاهرات محکم‌ترین پاسخ به کسانی بود که درباره فروپاشی جمهوری اسلامی سخن می‌گفتند. وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مقام‌های آمریکایی هشدار داد: ما در قبال هرج‌ومرج نظاره‌گر نخواهیم بود. اگر لبنان را به سمت بی‌ثباتی سوق دهید، باید منتظر هرج‌ومرج در کل منطقه و در مقدمه آن، اسرائیل باشید. آماده هستیم سلاح خود را به سمت اسرائیل نشانه بگیریم. دبیرکل حزب‌الله در ادامه به مسئله فلسطین اشغالی نیز گریزی زد و گفت: وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی، بی‌سابقه و در آستانه فروپاشی است.
سخنان صریح سید مقاومت از همان ابتدا در رسانه‌ها بازتاب بسیاری داشت. روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت در گزارشی با اشاره به این اظهارات نوشت: رژیم صهیونیستی در لبه پرتگاه قرار دارد. «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب هم به واکاوی «سخنان آتشین» نصرالله پراخت و گفت: سخنان دبیرکل حزب‌الله آکنده از تهدید بود. زلزله بزرگ و خطرناک در راه است. شاید چاشنی انفجاری آن از جنوب لبنان باشد. اما سید رضا صدرالحسینی، تحلیلگر بین‌الملل هم در گفت‌وگو با قدس در این باره عنوان کرد: با نگاهی به روندهای چند سال اخیر سرزمین‌های اشغالی، بر همه ناظران سیاسی ثابت شده شکنندگی رژیم صهیونیستی به نقطه بسیار حساس رسیده و وضعیت داخلی به‌گونه‌ای است که هر لحظه ممکن است به سرنگونی دولت افراطی بنیامین نتانیاهو بینجامد. وی ادامه داد: نصرالله با صدای بلند آنچه افسران اطلاعاتی در گزارش‌های محرمانه می‌نویسند را به زبان آورد. او به‌خوبی وضعیت آشفته اسرائیل را تشخیص می‌دهد. تزلزل در ارکان حاکمیت تا جایی است که بسیاری از مقامات صهیونیست هم معتقدند اسرائیل به جشن ۸۰سالگی خود نخواهد رسید. این شرایط فرصت خوبی در اختیار مقاومت قرار داده و آن‌ها در مجموعه برنامه‌ریزی و راهبردهای امنیتی و نظامی روی این مسئله از این به بعد حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. صدرالحسینی افزود: از سوی دیگر با توجه به همبستگی غیرقابل انکار سیدحسن با آرمان‌های انقلاب اسلامی، وی پس از راهپیمایی ۲۲بهمن یک تحلیل جامع و دقیق از وضعیت کنونی ارائه  و درباره تحرکات غیرقابل قبول آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران تذکرات دقیقی داد. دبیرکل حزب‌الله به‌درستی با نگاه به پروژه‌های آشوب اشاره داشت هر اقدام ناآرام‌کننده علیه ایران یا لبنان به‌طورقطع سرریز شده و اگر اتفاقی بیفتد رژیم صهیونیستی هم در امان نخواهد بود. توجه ویژه سید حسن به تحولات ایران نشان‌دهنده علاقه او به انقلاب اسلامی بوده و این می‌تواند هشداری به آمریکا باشد.

خبرنگار: هدایت جاوید

برچسب ها :
ارسال دیدگاه