اشتغال‌زایی برای 170 نفر در بالکن مسجد روستا‌‌

اشتغال‌زایی برای 170 نفر در بالکن مسجد روستا‌‌

معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: در راستای راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی، بالکن یکی از مساجد روستایی به کارگاه تولیدی لباس تبدیل شده و هم‌ اکنون ۱۷۰ خانم در این مجموعه مشغول به کار شده‌اند.


علی رضایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با توجه به شعار سال و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه اشتغال، پیگیر راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی هستیم تا در راستای توانمندسازی خانواده‌ها بتوانیم میزان محرومیت را در روستاها و حاشیه شهرها کاهش دهیم، در همین راستا بالکن یکی از مساجد روستایی به کارگاه تولیدی لباس تبدیل شده و هم اکنون 170 خانم در این مجموعه مشغول به کار شده‌اند.
وی با اشاره به اجرای طرح «فدک» در روستاهایی که فضای سبز ندارند افزود: در طرح فدک روستاهایی که فضای سبز مناسب ندارند شناسایی شده و نمونه‌ درختان مساعد با شرایط آن روستا که نیاز کمتری به آب نیز دارند در اختیار روستاییان برای کاشت قرار می‌گیرد.
رضایی با بیان اینکه برای اجرای طرح «کوثر» بودجه لازم را نداریم گفت: یکی از طرح‌هایی که برای مساجد روستایی در حال پیگیری هستیم، اجرای طرح کوثر است که متأسفانه از بودجه کافی برای اجرای آن برخوردار نیستیم و در صورت اختصاص اعتبار، روند آن سرعت خواهد گرفت.
معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی تصریح کرد: در طرح کوثر یک قطعه زمین از واقفان تحویل مسجد و تبدیل به باغی با میوه‌های مثمرثمر می‌شود تا از درآمد حاصل از فروش این میوه‌ها برای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و... مسجد هزینه شود.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از روستاها و حاشیه شهر مشهد خانواده‌های اقلیت ساکن هستند اظهار کرد: در حوزه اهل تسنن در این مناطق برنامه‌های فرهنگی شامل بازسازی مدارس، منازل، اشتغال و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه کشاورزی و دامداری را در دست اجرا داریم که هدف از آن ایجاد اتحاد بین همشهریان شیعه و اهل تسنن است.
رضایی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در روستاهای خراسان رضوی برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوجین جوانی است که درگیر مشکلات زناشویی بودند. در همین راستا اردوهای فرهنگی به مقصد مشهد مقدس و در حاشیه آن برگزاری کارگاه‌های مشاوره با حضور کارشناس مجرب را در نظر گرفته‌ایم که در این طرح تاکنون 90 درصد زوجین به زندگی مشترک خود برگشته‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه