مردم از سفر غیرضرور در جاده‌های استان خودداری کنند

مردم از سفر غیرضرور در جاده‌های استان خودداری کنند

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش برف، مردم در روزهای آینده از سفرهای غیرضروری در جاده‌های استان خودداری کنند. 


مرتضی رجایی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هواشناسی استان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است فعالیت سامانه بارشی جدید از بعدازظهر یکشنبه استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بر این اساس اعضای مدیریت بحران استان به حالت آماده‌باش هستند.
وی گفت: اعضای مدیریت بحران استان ازجمله راهداری، پلیس راه، هلال‌احمر و اورژانس برای امدادرسانی در حادثه‌های احتمالی آمادگی دارند.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تأکید کرد: به کوهنوردان توصیه می‌شود از صعود به کوه اجتناب ورزند.
رجایی با بیان اینکه از روز جمعه تا شنبه هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی و اصلی استان با تلاش راهداران برف‌روبی شد، اظهار کرد: بارش برف و یخبندان سبب لغزندگی جاده‌های استان شد و راهداران برای برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی در جاده ها اقدام کردند.
وی افزود: هزار و ۴۳۸ تن شن و نمک برای ارتقای تردد در محورهای مختلف مصرف شد.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در عملیات برف‌روبی ۱۲۰ راهدار مشارکت داشته و ۸۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به کار گرفته شد.
هواشناسی خراسان شمالی نیز اعلام کرده است که سامانه بارشی از بعد‌ازظهر امروز در مناطق مختلف استان فعال می‌شود که سبب وزش باد  شدید، بارش باران و برف خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه