رشد ۵۲درصدی ترانزیت کالا از گمرکات خراسان رضوی

رشد ۵۲درصدی ترانزیت کالا از گمرکات خراسان رضوی


ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: ترانزیت کالا از گمرکات خراسان رضوی در ۹ ماهه ابتدای سال جاری یک میلیون و ۵۱۳ هزار تن است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۹۹۷هزار تن بوده است. این آمار نشان می‌دهد ترانزیت خراجی استان از ابتدای سال تاکنون ۵۲درصد افزایش داشته است.
جواد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود بارندگی و نامساعد بودن هوا طی هفته گذشته، خوشبختانه در بحث ورود و خروج کالاها در مرزهای استان هیچ مشکلی نداشتیم، تنها در گمرک اسلام‌قلعه مشکلاتی وجود داشت که مربوط به کشور افغانستان بود. ناوگان‌ حمل‌ونقل در سمت افغانستان به علت فرسودگی امکان تردد نداشت.  
وی بیان کرد: در حال حاضر سه پارکینگ گمرک مرز دوغارون خالی است و هیچ ماشینی در این پارکینگ‌ها توقف ندارد، اما در گمرک اسلام‌قلعه که آن هم مربوط به کشور افغانستان می‌شود طی این مدت مشکلات فنی وجود داشت.
جعفری با اشاره به مشکلات ترانزیت در گمرکات استان و اقدام‌های صورت گرفته در این خصوص بیان کرد: برخی مشکلات در گمرکات مربوط به ساختارها و زیرساخت‌هاست. در مرز سازمان‌هایی به منظور کنترل‌ وظایفی بر عهده دارند که این موضوع ممکن است سبب یک‌سری تداخل‌ها شود. از طرفی جانمایی‌هایی که انجام شده ممکن است با وظایف و خروج کامیون‌ها تداخل پیدا کند. برای مثال میزان‌سنجی باک‌های کامیون‌ها موجب معطلی کامیون‌ها می‌شد که این موضوع هیچ ارتباطی به گمرک نداشت. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه