تأکید استاندار بر بهبود وضعیت جاده‌ها

آغاز طرح استقبال از زائران نوروزی از 15 اسفند

تأکید استاندار بر بهبود وضعیت جاده‌ها

استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه نوروزی استقبال از زائران بارگاه منور رضوی در استان خراسان رضوی با توجه به ایام مناسبتی پیش رو از تاریخ ۱۵ اسفند ماه و به مدت یک ماه در استان اجرایی می‌شود.


به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در شورای راهبری کاهش تصادفات رانندگی خراسان رضوی اظهار کرد: باید به راهکار مناسبی در کاهش آسیب‌های منجر به تصادف دست پیدا کنیم و این در حالی است که وقتی وسایل نقلیه در معابر اضافه می‌شود، باید به همان میزان مدیریت حمل و نقل با هدف ایمنی در عبور و مرور هم افزوده شود.
وی بیان کرد: زیرساخت در کنار الزام‌ها و تجهیزات باید در خدمت مدیریت باشد تا به کارآمدی منتهی شود بر همین اساس در تأمین نیازهای لازم برای ایجاد امنیت مناسب در جاده‌های استان، باید همه دستگاه‌ها با هم‌افزایی نسبت به تهیه تابلوهای هشداردهنده، دوربین‌های ثبت تخلف، رفع اشکال در نقاط حادثه‌خیز و ایجاد ایستگاه‌های بین‌راهی تلاش کنند.
نظری با اشاره به اینکه تا پیش از آغاز سال نو تعداد چهار مجتمع بین‌راهی به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان نیاز به خط کشی دارد. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ درصد مسافران با خودرو شخصی به مشهد سفر کنند، باید شرایط جاده‌های منتهی به شهر مشهد از امکانات مناسبی برخوردار باشد و حال آنکه در چند سال گذشته نسبت به جاده‌های استان و بهسازی آن توجه کافی صورت نگرفته و مسیرهای منتهی به شهر مشهد جزو بدترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود. 
سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: با این حال و براساس آمار بدست آمده، حجم ورود و خروج مسافران به استان با افزایش ۳۰ درصدی روبه‌رو شده و این در حالی است که تعداد جانباختگان جاده‌ای نیز افزایش داشته است.
وی ادامه داد: لازم است اقدام‌های عمرانی مناسبی در محدوده جاده‌ها انجام شود تا به اثرات خوبی درکاهش تلفات جاده‌ای دست پیدا کنیم.
وی بیان کرد: ۴۸ نقطه حادثه‌خیز و دارای تصادف در سطح شهر مشهد شناسایی شد که تعدادی از آن‌ها مناسب‌سازی و مابقی نیز در دست اقدام برای بهسازی است.
تقوی گفت: بولوار وکیل‌آباد شهر مشهد با‌‌۸۰‌درصد افزایش تصادف منجر به فوت نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه