آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و کرمان

در سفر رئیس‌جمهور به استان یزد صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و کرمان

سفر صبح پنجشنبه ۲۲دی ۱۴۰۱ سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به استان یزد با استقبال پرشور مردم این استان همراه بود. دکتر رئیسی با حضور در اجتماع باشکوه مردم یزد در میدان امیرچخماق پیام حضور باشکوه مردم در استقبال از دولت مردمی را حمایت از ارزش‌های انقلاب و اعلام حضور به رهبری دانست. 


رئیس‌جمهور با بیان اینکه بهره‌گیری از مشارکت مردم، هنر و رمز موفقیت در دولت سیزدهم است، تأکید کرد: اجرای طرح عظیم آبرسانی به یزد، تأمین مسکن و فعال‌سازی ظرفیت‌های اشتغال‌آفرینی از برنامه‌های مهم دولت برای یزد است. آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران قرار بود به دلیل طولانی بودن مسیر، سه ساله به پایان برسد که دست‌اندرکاران اجرای طرح قول دادند در صورت تأمین به موقع اعتبارات این طرح سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و دولت نیز تمام تلاش خود را برای تأمین کامل اعتبارات طرح به کار خواهد گرفت تا این طرح هرچه زودتر تکمیل شده و دغدغه مردم استان یزد برای آبرسانی، به پایان برسد. 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، مسئله مسکن را دومین نیاز جدی مردم استان یزد عنوان کرد و افزود: باید هر سال یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد تا امروز در کشور با مشکل مسکن روبه‌رو نشویم، اما این کار صورت نگرفت. امروز براساس حکم قانون و با اراده دولت، سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد تا مشکل مسکن برطرف شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، بخش معدن را یکی از ظرفیت‌های مهم شکوفایی اقتصادی استان یزد دانست و گفت: با همت مردم و خدمتگزاری دولت، تلاش می‌کنیم با شکوفایی بخش‌های صنعت، معدن و گردشگری در استان یزد، آمار بیکاری در این استان را به حداقل برسانیم تا دختران و پسران یزدی با وجود ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی در استان، دغدغه اشتغال نداشته باشند. رئیس‌جمهور همچنین با حضور در اجتماع پرشور مردم شهرستان خاتم یزد گفت: مشکلات سبب نشده مردم در دفاع از انقلاب دچار سستی شوند. وی افزود: امروز به یک نگاه تحولی در نظام اداره کشور نیاز داریم و دولت در برخورد با فساد به اعتراض‌های خواص اهمیت نمی‌دهد، چراکه مهم برای ما منافع مردم است. دکتر رئیسی همچنین در مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی این استان با بیان اینکه واحدهای صنعتی زیادی در سال‌های گذشته به‌ناحق و ناروا دچار رکود و تعطیلی شدند، احیای ۳ هزار واحد راکد را حاکی از وجود امکان راه‌اندازی این واحدها در گذشته دانست. وی افزود: نهضت احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل باید با قوت ادامه یابد. رئیسی در ادامه این سفر با سخنرانی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در یزد تأکید کرد:  هیچ کس حق ندارد با نگاه سلیقه‌ای با مسائل زنان برخورد کند. وی افزود: جمهوری اسلامی حافظ حقیقی حقوق زنان است. 
وی تصریح کرد: امروز زنان ایرانی با سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی غربی را به خطر انداخته‌اند. 
افتتاح خط انتقال آب شرب از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی، آغاز ساخت ۲۳هزار و ۶۰۰واحد مسکونی ویلایی، بازدید از کارخانه احیاشده تولید رادیاتور یزد، بازدید از نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی، حضور در نشست طلایه‌داران پیشرفت، افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بخشی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر دو روزه‌اش به دارالمؤمنین یزد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه