آرامش زیر پرچم کرامت

حضور خادمان حرم مطهر رضوی در مرکز نگهداری از آسیب‌دیدگان اجتماعی

آرامش زیر پرچم کرامت

سفره پربرکت امام رضا(ع) برای همه پهن می‌شود؛ حتی آن‌هایی که فکر می‌کنند هیچ راه آمد و شدی به سوی حضرت رضا(ع) ندارند، حتی برای آن‌ها که مدت‌هاست به دلیل اعتیاد ساکن کمپ ویژه شده‌اند. خادمان حضرت رضا(ع) این بار سفره میزبانی‌شان را در یکی دیگر از مکان‌های نگهداری از آسیب‌دیدگان اجتماعی پهن کردند؛ در کمپ ماده16 و برای جمعی از معتادان متجاهر ساکن این خانه.


به گزارش آستان‌نیوز، بنیاد کرامت رضوی در ماه‌های گذشته با اجرای برنامه‌هایی، خادمان و خادمیاران حضرت رضا(ع) را به سوی مکان‌هایی اعزام کرده که ساکنان آن، مجاوران امام هشتم(ع) هستند اما به دلیل مشکلاتی همچون آسیب‌های اجتماعی یا ناتوانی جسمی و حرکتی، فرصت و توفیق تشرف به حرم امام مهربانی‌ها را ندارند. 
در ماه‌های گذشته، نوجوانان بزهکار ساکن کانون اصلاح و تربیت و همچنین بانوان آسیب‌دیده اجتماعی زیرپوشش بهزیستی، از جمله مخاطبان این طرح بودند و این بار سفره کرامت رضوی در کمپ ماده16، محل نگهداری معتادان متجاهر پهن شد.
مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اجرای این مرحله از طرح که همزمان با شام وفات حضرت ام‌البنین(س) در یکی از کمپ‌های ماده16 مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه، برپایی ضیافت امام هشتم(ع) برای اقشار مختلف است و در همین راستا با حضور خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع)، مراسم گرامیداشت شام وفات مادر بزرگوار باب‌الحوائج حضرت ابوالفضل(ع) در یکی از کمپ‌های ماده16 مشهد برگزار شد و در پایان نیز اهالی این کمپ میهمان سفره بابرکت حضرت رضا(ع) شدند. سفره‌ای که بهانه‌اش فقط متنعم شدن از غذای متبرک نیست و شور و شوق دیگری هم با خود دارد. بهانه‌هایی که اشک شوق را در گوشه چشم مخاطبان خاص این میهمانی‌ها می‌نشاند. گاهی در گوشه چشم یک زن جوان آسیب‌دیده و ساکن اردوگاه بهزیستی و گاهی یک نفر از اهالی کمپ ترک اعتیاد. 
هادی غلامی ادامه داد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بنا داریم در اولین فرصت، امکان زیارت اعضای کمپ‌های ماده16 مشهد را فراهم کنیم تا این گروه از آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز توفیق حضور در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و بهره‌مندی از حال و هوای این آستان ملکوتی را داشته باشند.
گفتنی است، چند هفته پیش در مرحله دیگری از طرح «سفره کرامت» 300نوجوان پسر مددجوی حاضر در کانون اصلاح و تربیت مشهد مقدس پای سفره باکرامت امام هشتم(ع) نشستند.
البته حضور خادمان در مراکز مختلف به مشهد و خراسان خلاصه نمی‌شود؛ پیش از این‌ها خادمان حرم مطهر رضوی به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت، با حضور  در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان استان هرمزگان، آیین پرچم‌گردانی و زیارت پرچم حرم امام رضا(ع) را  برگزار کرده بودند تا در این مراسم معنوی هر یک از بیماران مقیم و کارکنان مرکز با زیارت پرچم حرم مطهر رضوی روح و جسم خود را متبرک کنند.
مشابه این مراسم در همان ایام در مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان پسر و دختر تحت نظارت بهزیستی شهرستان بوشهر نیز برگزار شده و علاوه بر مراسم پرچم‌گردانی و اجرای برنامه زیارتی ویژه امام رئوف(ع)، خادمان آستان قدس رضوی فرزندان عزیز بهزیستی را با کلام و سیره امام رضا(ع) آشنا کردند.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه