شلیک پلیس برای دستگیری سرنشینان ارابه شیطانی

رئیس پلیس مشهد ماجرای ردزنی سه شرور را رسانه‌ای کرد

شلیک پلیس برای دستگیری سرنشینان ارابه شیطانی

سه جوان شیطان‌صفت که دختر نوجوانی را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، در یک عملیات پلیسی هماهنگ دستگیر شدند.


سرهنگ احمد نگهبان؛ فرمانده انتظامی شهرستان مشهد در تشریح جزئیات این خبر گفت: صبح روز شنبه دهم دی ماه مرجوعه قضایی با موضوع آزار و اذیت دختر نوجوانی روی میز مأموران انتظامی گذاشته شد و پیگیری موضوع در دستور کار تیم تجسس کلانتری معراج قرار گرفت.

یک ماه کابوس دختر نوجوان و ترس از انتقام!
وی ادامه داد: شاکی پرونده که دختر 14 ساله‌ای بود، همراه پدرش برای شکایت به کلانتری آمد و ماجرای هولناکی را مطرح و اعلام کرد که حدود یک ماه پیش حدود ساعت 8 شب از منزل خاله‌اش که سه کوچه با منزلشان فاصله داشته خارج شده و در پیاده‌رو در حال قدم زدن تا خانه بود که پس از طی مسافتی در یک لحظه یک دستگاه پژو 206 کنار خیابان متوقف شد و سرنشینانش پیاده و سد راهش شدند.
آن‌ها که سه جوان بودند با تهدید و به زور او را سوار خودرو کرده و روی صندلی عقب نشاندند. 
 فرمانده انتظامی مشهد گفت: در همین زمان چند نفر از اهالی که متوجه گریه و التماس‌های دختر نوجوان می‌شوند، برای نجات او وارد عمل شده و به سمت افراد مذکور می‌روند؛ اما با تهدید سلاح سرد و عربده‌کشی‌های این افراد شرور، کاری از پیش نمی‌برند و عقب می‌روند.
خودرو از محل دور می‌شود و  سرنشینان شیطان‌صفت پژو206 پس از طی مسافتی، در زمین‌های مزروعی یکی از روستاهای محدوده بولوار توس، دختر نوجوان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. سپس او را به نزدیک خانه‌اش برده و کنار خیابان پیاده می‌کنند؛ اما این افراد شیطان‌صفت برای آنکه طعمه این اقدام بی‌رحمانه به سرش نزند به سراغ پلیس برود، او و خانواده‌اش را تهدید به انتقام می‌کنند.
سرهنگ نگهبان بیان کرد: خانواده این دختر نوجوان که در جریان واقعه تلخ قرار گرفته بودند، از ترس تهدیدهای این افراد شرور از اعلام شکایت و انتقال موضوع به پلیس در هراس بودند که در نهایت شرایط روحی بسیار نامناسب دخترشان موجب می‌شود آن‌ها طرح شکایت کنند.

دستگیری نخستین سرنشین ارابه شیطانی
از همین رو و با توجه به اقدامات صورت گرفته، مأموران دایره امنیت عمومی کلانتری 43معراج پس از بازخوانی اظهارات شاکیان پرونده، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را برای ردزنی افراد شیطان‌صفت آغاز کردند و در کمتر از دو ساعت از اعلام شکایت با به کاربستن روش‌های نوین پلیسی و اطلاعاتی، راننده ارابه شیطانی را شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.
 فرمانده انتظامی شهرستان مشهد تصریح کرد: متهم که جوانی 25 ساله و سابقه‌دار است، پس از انتقال به کلانتری در همان بازجویی‌های اولیه صورت گرفته توسط مأموران پلیس، دو همدستش را معرفی و اظهارات دختر نوجوان را تأیید کرد.
تحقیقات برای دستگیری دو همدست دیگر او در حالی ادامه داشت که همدستان متهم از ماجرای دستگیری وی که ساکن یک منطقه بودند، خبردار شده و محل اختفایشان را تغییر داده و متواری شدند. با توجه به اهمیت موضوع، چتر اطلاعاتی پلیس در سطح شهر مشهد گسترش یافت و تصاویر و مشخصات آن‌ها در اختیار تمامی گشت‌های انتظامی قرار گرفت و درباره این مأموریت توجیه عملیاتی شدند.

ماجرای قاطعیت پلیس و شلیک دقیق
رئیس پلیس مشهد بیان کرد: مأموران قانون، دو فرد فراری را سایه به سایه تحت تعقیب قرار داده بودند تا اینکه مأموران تجسس کلانتری هفت‌تیر هنگام گشت‌زنی در محدوده بولوار صارمی موفق شدند خودرو حامل متهمان را شناسایی کنند. در این هنگام عملیات دستگیری آغاز شد و زمانی که پلیس اقدامات خود را علنی کرد و خودرو گشت به شیطان‌صفت‌ها دستور پیاده شدن از خودرو را داد، راننده به صورت جنون‌آمیزی پایش را روی پدال گاز فشرد و با سرعت سرسام‌آوری متواری شد.
مأموران انتظامی که هر لحظه احتمال وارد آمدن آسیب به شهروندان را متصور بودند، افسر گشت ضمن اعلام موضوع به مرکز پیام و پس از طی مسافتی به دلیل توجه نکردن راننده به اخطارهای مکرر پلیس، با رعایت قانون به کارگیری سلاح و پس از شلیک چند تیر هوایی، خودرو این افراد هدف قرار گرفت و راننده از ناحیه پا مجروح و مجبور به توقف خودرو شد.
سرهنگ نگهبان تصریح کرد: در حالی که فرد مجروح برای مداوا تحت نظارت به مرکز درمانی و دیگر سرنشین خودرو نیز به کلانتری منتقل شد، در بازرسی از خودرو آن‌ها تعداد زیادی لوازم مسروقه؛ شامل ضبط و پخش، دو دستگاه جک و تعدادی مدارک هویتی کشف شد.
متهم دستگیر شده و فرد مجروح که تحت درمان قرار گرفته بود و شرایط بازجویی از او با هماهنگی مقام قضایی فراهم بود، ابتدا سعی کردند منکر اقدامات مجرمانه خود شوند؛ اما در ادامه و زمانی که با شاکی پرونده مواجه شدند و سؤالات فنی افسران زبده کلانتری، راه فرار را بر آن‌ها بسته بود، لب به اعتراف گشودند و به بزه انتسابی اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی مشهد خاطر نشان کرد: سه متهم که جرایم دیگری از قبيل شرارت، ايجاد مزاحمت برای نوامیس، استفاده از سلاح سرد، نگهداری و توزيع مواد مخدر و شرکت در نزاع‌های دسته‌جمعی را در پرونده خود داشتند، با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام و پس از سیر مراحل اولیه قانونی، روانه زندان شدند.
 وی در پایان تأکید کرد: تحركات و فعالیت‌های اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن آرامش و تعرض به اموال و نوامیس مردمی را داشته باشند، در رصد اطلاعاتی پلیس بوده و در صورت ارتکاب هرگونه اوباش‌گری و قانون‌شكنی، پلیس مقتدرانه و قانونی وارد عمل خواهد شد.

​​​​​​​خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه