آمادگی مشهد برای نوروز ۱۴۰۲

آمادگی مشهد برای نوروز ۱۴۰۲

فرماندار مشهد به تشریح جزئیات آمادگی قرارگاه خدمات سفر برای استقبال از زائران و گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۲ پرداخت.


محسن داوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی از فعالیت‌ها در قرارگاه نوروزی یا دردهه پایانی صفر به صورت موقتی انجام می‌گرفته است که از امروز تا ایام نوروز این فعالیت‌ها دائمی خواهند شد.  در دهه پایانی صفر یکی از دغدغه‌ها تأمین نیازهای معیشتی زائران در مشهد بود که این فعالیت را دائمی کرده‌ایم. برای مثال در ایام دهه پایانی صفر با ۵۰۰ واحد صنفی قرارداد موقت بسته شده بود، اما از امروز از آن‌ها حمایت خواهیم کرد تا به صورت دائمی فعال باشند و اقلام مورد نیاز زائران با قیمت مصوب در اختیارشان قرار گیرد. وی اظهار کرد: همچنین نانوایی‌هایی که در ایام ورود زائران به مشهد به صورت سیار فعالیت داشتند، دائمی خواهند شد تا آمادگی بیشتری برای خدمت‌رسانی به زائران به وجود آید. علاوه بر این برای پارکینگ‌های ثابت نیز اقداماتی انجام گرفته است، برای مثال چیزی حدود ۵۰۰پارکینگ از ۵هزار پارکینگ موجود به صورت ثابت فعالیت خواهند کرد.
فرماندار مشهد با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته در ایام دهه پایانی صفر تصریح کرد: یکی از نقاط قوت نظارت در ایام دهه پایانی صفر این بود که در همان لحظه به تخلفاتی که از سوی برخی از واحدهای صنفی صورت می‌گرفت، رسیدگی می‌شد؛ چرا که زائر باید این برخوردها را مشاهده می‌کرد تا بداند به دلیل اینکه برای ما ارزشمند است ما به شکایت‎های آن‌ها رسیدگی می‌کنیم و تخلفات واحدهای صنفی را نادیده نمی‌گیریم.
داوری بیان کرد: در واقع مقدمات تخلف باید از میان برداشته شود که یکی از این مقدمات، مسافرخانه‌های غیرمجاز هستند. از این‌رو امیدواریم بتوانیم در ایام نوروز ۱۴۰۲ واحدهای صنفی غیرمجاز و به‌ویژه مسافرخانه‌های غیر مجاز را به حداقل برسانیم؛ چراکه وقتی واحدهای صنفی بیشتری به صورت مجاز فعالیت داشته باشند، نظارت بر آن‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه