18 مدرسه غیر دولتی خراسان شمالی غیرفعال یا منحل شده است

18 مدرسه غیر دولتی خراسان شمالی غیرفعال یا منحل شده است


​​​​​​​مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدرسه‌های غیر دولتی استان توان خرید زمین برای ساخت مدرسه را ندارند و نیازمند حمایت دولت برای تخصیص زمین هستند.ابوالقاسم اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۹۰درصد مدرسه‌های غیر دولتی استان در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۲۵۶ دانش‌آموز در مدرسه‌های غیر دولتی استان تحصیل می‌کنند. ۲۹ مدرسه غیر دولتی در استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱ مدرسه فعال، ۱۰ مدرسه غیر فعال و ۸مدرسه منحل شده است. وی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز مدرسه‌های غیر دولتی استان اختصاص زمین برای ساخت مدرسه است، افزود: در میزان شهریه مدرسه‌های غیر دولتی رتبه ۲۷ را در کشور داریم. این در حالی است که هزینه اجاره در استان بسیار بالاست و مدرسه‌های استان ماهیانه بیش از ۴۰میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کنند.
امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه خرداد ماه سال۹۹ در شورای آموزش و پرورش مصوب شد که در نقاط مختلف استان زمینی به مدرسه‌های غیر دولتی اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: این مصوبه در استان اجرایی نشد که اگر این مصوبه اجرا می‌شد، پس از گذشت چند سال همچنان مدرسه‌های استان با مشکلات مختلف در بحث فضای آموزشی مواجه نبودند. وی با بیان اینکه براساس آیین‌نامه سال ۹۸ که از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد باید همه مدرسه‌های غیر دولتی تأییدیه استحکام بنا از اداره کل نوسازی استان دریافت می‌کردند، افزود: در سال ۹۹ ارائه تأییدیه استحکام بنا به مشاوران سپرده شد؛ اما بنا به دستور جدید وزیر آموزش و پرورش در مهر ماه سال جاری، استفاده از مشاوران برای سال آینده ممنوع می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم استحکام بنای مدرسه‌های غیر دولتی استان را تأیید و یا رد کنیم، تصریح کرد: رسیدگی نکردن به وضعیت مدرسه‌های غیر دولتی می‌تواند در آینده مشکلات بسیاری را در استان ایجاد کند. نیاز است مسئولان مربوط در این خصوص دغدغه بیشتری داشته باشند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه