تلاش برای ارتقای معنادار عملکرد در آستان قدس رضوی

نقطه نظر/ دکتر مالک رحمتی

تلاش برای ارتقای معنادار عملکرد در آستان قدس رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش آغاز شده برای ارتقا و رشد معنادار عملکرد در این آستان، نقش مدیران میانی، بدنه کارشناسی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در این مسیر را بسیار کلیدی و مهم دانست.


 دکتر مالک رحمتی، در نشست صمیمی با مدیران سازمان مرکزی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: گفتمان حاکم در آستان مقدس امام رضا(ع)، گفتمان برنامه‌محوری با رویکرد پروژه‌های تحولی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و کارشناسان داخلی است.
رحمتی افزود: در همین راستا و بر اساس سیاست‌های کلان و نظام راهبری حاکم بر آستان قدس رضوی، برنامه‌‌های متعددی برای اجرا در حوزه‌های مختلف تدوین شده که برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها نیازمند همکاری و همراهی بدنه کارشناسی و نیروهای نخبه داخلی هستیم. مدیران میانی موتور محرک مجموعه تابعه خود هستند و برای تحقق این گفتمان علاوه بر همت نخبگان، دغدغه‌مندی روزانه مدیران ارشد و میانی درزمینه اجرایی شدن این برنامه‌ها بسیار مهم و حیاتی است.  قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در قالب این گفتمان، به دنبال ارتقا و رشد معنادار عملکرد این آستان مقدس در همه حوزه‌ها هستیم، از همین رو ایجاد تحول در دستگاه عالم آل‌محمد(ع) فقط با همت و اهتمام شما مدیران محقق خواهد شد. رحمتی در ادامه گفت: اغلب، سازمان‌ها با بهره‌‌گیری از خرد جمعی و کار تیمی است که می‌توانند به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود دست یابند و بنده معتقدم برای شکل گرفتن این کار تیمی در آستان قدس رضوی، باید ارتباط بین سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی با معاونان گسترده‌تر شود تا ان‌شاءالله با خرد جمعی و کار تیمی شاهد تحقق گفتمان برنامه‌محوری و تحول در این آستان ملکوتی باشیم. 
در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، مدیران و معاونان سازمان مرکزی آستان قدس رضوی نیز دغدغه‌ها و نکات مورد نظر خود را مطرح کردند؛ از آن جمله می‌توان به ضرورت ایجاد فهم واحد درباره سیاست‌های کلان در بدنه کارشناسی و مدیران، ضرورت ایجاد تحول در فرایند‌ها و آیین‌نامه‌ها، تلاش برای نهادینه‌سازی نگاه تیمی به جای نگاه بخشی و جلوگیری از تبدیل برنامه‌محوری به یک نظام بروکراسی‌محور اشاره کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه