حاج قاسم و ابومهدی نتیجه مکتب عاشورا هستند

روایت حماسه شهدای جبهه مقاومت در همایش بین‌المللی «جان فدا»

حاج قاسم و ابومهدی نتیجه مکتب عاشورا هستند

سفیر ایران در سوریه گفت: سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نتیجه یک مکتب، اندیشه و حرکت عاشورایی‌اند و افتخارشان این است که شاگرد مکتب امام و عاشورا هستند.


به گزارش آستان‌نیوز، دکتر حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه شامگاه یکشنبه 11دی، در همایش بین‌المللی «جان‌فدا» ویژه سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که با همکاری معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: وقتی می‌خواهیم شأن و جایگاه این دو شهید بزرگوار را توصیف کنیم باید شرایط زمانی زندگی آنان  را تبیین کنیم.

ملت امام حسین(ع) از مظلوم دفاع می‌کند
وی به جمله کلیدی و مشهور حاج قاسم اشاره و اظهار کرد: حاج قاسم گفت «ما ملت امام حسینیم» به این معنی، اسلام ما را مکلف کرد باید از مرزها عبور کنیم، ملت امام حسین(ع) آزادی‌خواه هستند و از مظلوم دفاع می‌کنند.
اکبری ادامه داد: هر ملتی اگر امام، دشمن و زمانه خود را بشناسد موفق عمل کرده و پیروز است. در دوران امام حسین(ع) مردم کوتاهی کردند و به امام ملحق نشدند از همین رو پس از به شهادت رسیدن امام به اشتباه خود پی بردند و  قیام کردند که در این قیام ۳۵هزار نفر شهید شدند.

حرکت جهانی ملت امام حسین(ع)
سفیر ایران در سوریه افزود: سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نتیجه یک مکتب، اندیشه و حرکت عاشورایی‌اند و افتخارشان این است که شاگرد مکتب امام و عاشورا هستند.
وی ادامه داد: در واقع اگر حاج قاسم و ابومهدی و مقاومت و اندیشه مقاومت آنان عمل نمی‌کرد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ آمریکا در دنیا سلطه پیدا می‌کرد و کل دنیا را تحت تأثیر قرار می‌داد. این دو شهید بزرگوار از یک اتفاق بزرگ جهانی جلوگیری کردند.
به گفته اکبری، این ملت امام حسین(ع) تبدیل به حرکت جهانی شد و در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز سخنرانی و به ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اشاره کرد.

باورمندی توحید و اسلام ناب محمدی
وی ابراز کرد: مهم‌ترین ویژگی سردار حاج قاسم سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مکتب ایشان است، وی سرباز پرافتخار حضرت امام(ره) بود و توانست پرچمدار مکتب امام باشد.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در تبیین ویژگی‌های مکتب حاج قاسم گفت: اصلی‌ترین ویژگی این شهید بزرگوار، باور به توحید و باورمندی ایشان به اسلام ناب محمدی بود. همچنین عشق بی‌پایان حاج قاسم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ویژگی‌های مکتب ایشان است.

حاج قاسم هیچ‌گاه نترسید و ناامید نشد
وی همچنین با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی دشمن‌شناس و استکبارستیز بود، افزود: سردار دل‌ها شانه به شانه و سنگر به سنگر دشمن را دنبال می‌کرد و هیچ‌گاه نترسید و ناامید نشد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه حاج قاسم همواره حامی مستضعفان، محرومان و بی‌پناهان عالم بود، گفت: حاج قاسم از فلسطین که کمتر از ۵درصد شیعه دارد به تمام معنا دفاع کرد و روح تازه‌ای به مقاومت بخشید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه