ادای احترام به خادم‌الرضای الگو

با حضور کاروان خادمان و بسیجیان آستان قدس رضوی در گلزار شهدای کرمان و مزار شهید قاسم سلیمانی انجام شد

ادای احترام به خادم‌الرضای الگو

کاروان خادمان و بسیجیان آستان قدس رضوی دیروز با حمل پرچم متبرک بارگاه منور حضرت رضا(ع)، به همراه لباس و پالتو خادمی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهید قاسم سلیمانی ادای احترام کردند.


​​​​​​​در این مراسم که با استقبال باشکوه زائران در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، پرچم متبرک آستان حضرت رضا(ع) به همراه پالتو مشکی خادمی حاج قاسم به بالای جایگاه حمل شد و خیل زائران این شهید با ذکر «یا رضا یا رضا» یاد حاج قاسم را گرامی داشتند.  گفتنی است، مدتی پیش از شهادت، حاج قاسم به افتخار خادمی حضرت رضا(ع) نائل شد. در حاشیه این مراسم با دو نفر از خادمان و بسیجیان آستان قدس رضوی گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

باورم نمی‌شد سردار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیده است
مقصود حیدری وکیل‌آباد، جانباز 70درصد و یکی از کفشداران حرم مطهر رضوی می‌گوید: اولین بار حاج قاسم را در دوران دفاع مقدس و جزیره مجنون دیدم. او در آن زمان فرمانده جوانی بود که برای جلوگیری از ورود دشمن به این جزیره نقشه‌ها را طراحی می‌کرد.
این کفشدار حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی آرزوی شهادت داشت و خدا او را به این آرزویش رساند، اضافه می‌کند: این شهید بزرگوار مانند ائمه اطهار(ع) واقعاً خیبرشکن بود. 
او درباره روزی که خبر شهادت سردار دل‌ها را شنید اینچنین توضیح می‌دهد: صبح 13دی ماه از تلویزیون خبر شهادت ایشان را شنیدم، اصلاً باورم نمی‌شد، با شنیدن این خبر گریه‌ام گرفت. بعدها با خود فکر کردم چقدر سردار حاج قاسم سلیمانی برای خدا عزیز بود که آرزویش را برایش محقق کرد.
حیدری وکیل‌آباد معتقد است حاج قاسم‌ها همواره در ایران وجود دارند و نمی‌گذارند محور مقاومت به پایان برسد. او یک بار شهید سلیمانی را در زمانی که خادم حرم مطهر رضوی شده بود دیده بود و بیان می‌کند: ایشان را در حال راز و نیاز با خدا دیدم. شهید سلیمانی در هر عملیاتی که در دوران دفاع مقدس و حتی جنگ‌های ایجاد شده در کشورهای منطقه علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی انجام می‌داد پیروز میدان بود زیرا او همواره با خدا ارتباط داشت و این موضوع رمز پیروزی‌هایش در جبهه مقاومت بود. 
این کفشدار حرم مطهر رضوی با بیان اینکه شهید سلیمانی با خادمی‌اش و خدمت به امام رضا(ع) و زائران این حضرت عشق می‌کرد، می‌افزاید: حاج قاسم‌ها هیچ وقت تمام نمی‌شوند زیرا اسلام تمام شدنی نیست.
حیدری وکیل‌آباد رمز دیگر موفقیت سردار دل‌ها را علاقه عمیق مردم به این شهید بزرگوار می‌داند و اضافه می‌کند: در مزار شهید سلیمانی از او می‌خواهم دعا کند اسلام همیشه پیروز باشد و دشمنان اسلام همواره در نقشه‌ها و توطئه‌هایی که دارند شکست بخورند.

از شهید سلیمانی می‌خواهم دعا کند شهید شوم
مهدی درجاتی، یکی از خادمان حرم مطهر رضوی می‌گوید: شهید سلیمانی را یک ماه پیش از شهادتشان دیدم که در حال عبادت و نماز بود.
او در زمان تشییع پیکر شهید سلیمانی در حرم امام هشتم(ع) شیفت بود و درباره حال و هوای آن روز بیان می‌کند: آن روز حرم مطهر حال و هوای خاصی داشت، هنوز بسیاری از خادمان باور نمی‌کردند این اتفاق افتاده است. درجاتی با بیان اینکه شهید بالاترین مقام را نزد خدا دارد، اضافه می‌کند: هنگامی که بر سر مزار شهید سلیمانی می‌روم از ایشان می‌خواهم برایم دعا کند شهید شوم.
او مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی را اخلاصش توصیف می‌کند و می‌گوید: شهید سلیمانی خادمی بود که به امنیت و نظام خدمت کرد.
به گفته درجاتی، سردار دل‌ها با شهادتش عاقبت به خیر شد، او خادمی بود که برای خدا کار می‌کرد.

خبرنگار: محمدحسین مروج کاشانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه