14 رمان درباره زندگی معصومین(ع)

14 رمان درباره زندگی معصومین(ع)


مصطفی خرامان متولد 1334 از نویسندگان مطرح کشور است که بیشتر آثارش به حوزه ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارد. از او تاکنون بیش از 40 رمان و داستان کوتاه منتشر شده که تعدادی از آن‌ها در جشنواره‌های مختلف از جمله کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزیده شده است.
مدتی است که انتشارات آستان قدس رضوی طرحی را مبنی بر نگارش 14 رمان دینی به سبک و سیاق و ادبیات امروزی آغاز کرده است. طرحی که قرار است زندگی حضرات معصومین در آن به رشته تحریر درآید و «مصطفی خرامان» دبیری این مجموعه را برعهده دارد. او می‌گوید: «از گذشته آثاری در قالب زندگی‌نامه اهل بیت(ع) نوشته می‌شد که به دلیل تکرار قالب قدیمی بیشتر آثار شبیه به هم می‌شدند و جذابیت لازم برای مخاطب جوان و نوجوان را نداشتند، در صورتی که ادبیات داستانی دینی باید همگام با دغدغه‌های جامعه و به منظور جذب مخاطب امروز که بسیار متفاوت با دوره‌های قبل است، دچار تحول شود. از این رو در انتشارات به‌نشر این طرح اجرایی شده است. تاکنون 11 اثر در این مجموعه با همکاری جمعی از نویسندگان به رشته تحریر درآمده است که «منِ ‌ضامن»، «من و آقای همسایه»، «انتقام»، «پرواز اسب سفید» و «بازیگر پنجم» به قلم مصطفی خرامان، علیرضا متولی، نیلوفر مالک، سیده‌عذرا موسوی و محسن هجری در ارتباط با زندگی ائمه معصومین(ع) چاپ و منتشر شده و دیگر آثار این مجموعه در دست چاپ است».
خرامان می‌افزاید: «به‌نشر در پروژه تولید مجموعه 14جلدی رمان زندگی ائمه معصومین(ع) بسیار زحمت کشیده و مسئولیت بزرگی را بر عهده گرفته است. تقریباً ناشری را نمی‌توانیم پیدا کنیم که در زمینه چاپ رمان و داستان دینی به زبان امروزی فعالیت کند. به‌نشر در این زمینه گام برداشته و کار جدیدی را شروع کرده که با صبوری بسیار و سختی‌های فراوان همراه است».
او در ادامه با اشاره به کتاب «منِ‌ ضامن» از مجموعه رمان‌های 14جلدی زندگی 14معصوم(ع) که از جمله آثار خودش است می‌افزاید: من این رمان کاملاً اجتماعی را با نگاهی به روایت ضامن آهو که درباره امام رضا(ع) مشهور است نوشتم. سعی کردم در این اثر مخاطب نوجوان با امام رضا(ع) ارتباط برقرار کند. در این اثر الهام دختری نوجوان و شخصیت اصلی داستان، با ضمانت پسری مشهدی از گرفتاری رها می‌شود و خود به فراخور رویدادهای مختلف در داستان ضمانت افرادی را بر عهده می‌گیرد. نگارش این اثر بیش از یک سال طول کشیده و طراحی جلد و صفحه‌آرایی آن در به‌نشر انجام شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه