نگذاریم حاج قاسم فقط اسطوره‌ای برای کتاب‌ها شود

رئیس سازمان هیئت‌ و تشکل‌های دینی:

نگذاریم حاج قاسم فقط اسطوره‌ای برای کتاب‌ها شود

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی ضمن بیان ضرورت پرداختن هیئت‌های مذهبی به سردار سلیمانی گفت: نباید اجازه دهیم حاج قاسم فقط اسطوره‌ای برای کتاب‌ها و همایش‌ها شود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ همایش دو روزه ستایشگران و شاعران اهل بیت(ع) با عنوان «جان‌فدا» با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و احمد واعظی، رئیس کانون مداحان کشور با موضوع بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی و نیز ضرورت جهاد تبیین در هیئت‌ها برگزار شد. حجت‌الاسلام مجید باباخانی در این مراسم گفت: هم‌اکنون سه سال از شهادت حاج قاسم سلیمانی گذشته است، آیا برای انتقال این احساس به نوجوانان و دانش‌آموزان و یا تبیین زندگی حاج قاسم برای آنان کاری کردیم؟ کم‌کم داریم به سمتی می‌رویم که حاج قاسم برای همایش‌ها باقی بماند. در سال‌های نخست، هر فردی از هر صنفی حتی غیرمسلمانان کشور به حاج قاسم احساس داشتند. نباید اجازه دهیم حاج قاسم اسطوره‌ای برای کتاب‌ها شود.
رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در پیشنهاد به ستایشگران و شاعران در خصوص حاج قاسم سلیمانی گفت: هنر خود را در خدمت انتقال این احساس بیاورید تا حاج قاسم برای همه اقشار مردم حفظ شود. باید تلاش کنیم حاج قاسم توسط تریبون‌های رسمی روایت نشود و آحاد مردم حس خود را به این شهید بیان کنند. باید مردم با سلایق خود حسشان به حاج قاسم را بیان کنند.
وی گفت: هیئت‌های مذهبی و گروه‌های فرهنگی باید در حد خودشان برای حاج قاسم کاری هرچند کوچک انجام دهند. ایستگاه صلواتی بزنید یا نذری به یاد حاج قاسم دهید. مردم را تشویق و ترغیب کنید به سمت گرامیداشت یاد حاج قاسم بروند زیرا همه ما مرهون او هستیم. باباخانی در پایان گفت: اگر نتوانیم فرهنگ حاج قاسم را به آیندگان منتقل کنیم حتماً شامل این بیان الهی می‌شویم که «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِی لَشَدِیدٌ»؛ یعنی مورد قهر الهی قرار می‌گیریم. محبت حاج قاسم در دل مردم جا گرفت. علاقه به این قهرمان ملی و کسی که جان خود را برای مردم فدا کرد همچنان وجود دارد و شما باید مردم و جوانان را پای این حرکت بیاورید تا به روش و سلیقه خودشان کاری برای حاج قاسم کنند.

بالاترین مرتبه روضه شهیدپروری است
حجت‌الاسلام محمد مهدی دیانی، عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، سخنران بعدی این مراسم گفت: روضه امام حسین(ع) بدون مفهوم شهادت، روضه‌ای در اندوه و غم است اما شهادت، ظلم‌ستیزی و انتقام‌طلبی را به ارمغان می‌آورد. پرداختن به مفهوم شهادت هدف‌گذاری و حرکت در شنونده ایجاد می‌کرد.    این عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا اضافه کرد: رهبری در این خصوص می‌فرمودند اگر ما یکی از این شهدا را قبل از انقلاب داشتیم تا درباره‌اش صحبت کنیم، دل‌ها دگرگون می‌شد. ما قبل از انقلاب می‌خواستیم درباره انقلاب، جهاد و... صحبت کنیم تا شور ایجاد شود و برای امام یار جمع شود، از ابوذر و مقداد و... می‌گفتیم. ایشان مثال زدند مانند کاوه و فرمودند: او کسی بود که در قنوت نمازش پشت سر من برای شهادت دعا می‌کرد و من صدایش را می‌شنیدم. او معلم ما شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه