فرصتی برای معرفی گفتمان انقلاب

فرماندار در آیین نکوداشت «روز ملی مشهد» مطرح کرد

فرصتی برای معرفی گفتمان انقلاب

فرماندار مشهد گفت: ۱۰ دی‌ ماه به عنوان روز ملی مشهد نام‌گذاری شد تا بتوانیم ‌گفتمان انقلاب اسلامی حاضر در مشهد را در همه جوانب آن معرفی کنیم.


​​​​​​​به گزارش قدس خراسان، محسن داوری در مراسم نکوداشت روز ملی مشهد که در میدان ۱۰ دی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه و مقام شهر مشهد با فلسفه شهادت ایجاد شده است. هر آبادی و شهری فلسفه‌ای برای وجودیت و یک سابقه تاریخی دارد. مردم به دلیلی دور آن جمع شده‌ و اجتماع را ایجاد کردند تا آن آبادی و شهر شکل بگیرد. دلیل ایجاد مشهد، مضجع شریف حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است که مردم را به دور خود جمع کرده و امروز جهانشهر شده و در دنیا زبانزد است.
فرماندار مشهد افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر امام رضا(ع) که زنان نوغانی آفریدند، ویژگی خاصی برای مردم مشهد بوده و بیانگر این است که انسان‌هایی ولایی هستند و برای ولایت و انقلابی بودن، دیندار و متدین بودن و در چارچوب گفتمان اسلام حرکت کردن، زبانزد هستند.
وی با بیان اینکه این قیام و قعود در زمان‌های مختلف دیده شده، تصریح کرد: به عنوان نمونه می‌توان به ماجرای گوهرشاد که زمینه دیگری از متدین و ولایی بودن مردم مشهد است، اشاره کرد. اینکه در راستای گفتمان خود مصمم هستند و بر آنچه ولایت بر آن تکیه دارد و آن هم گفتمان اسلام است، ادامه می‌دهند.
داوری ادامه داد: در ۱۰ دی نیز مردم مشهد با جانفشانی چندین باره خود انقلاب اسلامی را بیمه می‌کنند و انقلابی که ایجاد شده بود، به سمت تثبیت می‌برند. این موضوع ادامه همان راه ولایتمداری است و مردم بارها نشان دادند که در مشهد جایگاهی دارد. در فتنه سال ۸۸ نیز مشهدی‌ها جلوتر از کشور در 8 دی قیام کردند و نشان دادند ولایتمدار هستند.
فرماندار مشهد عنوان کرد: این موارد، سندی در تاریخ مشهد است. بنابراین مشهد افزون بر حضور و وجود مضجع شریف امام رضا(ع)، ویژگی‌هایی دارد که باید بر آن تأکید کرد. به همین دلیل با تصمیم بسیار خوبی که در شورای فرهنگ عمومی استان گرفته شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است، روز ۱۰ دی به عنوان روز ملی مشهد نام‌گذاری شد. وی افزود: با این رویداد مهم، وظیفه مهم‌تری نیز داریم و باید شهر را چنان مدیریت و تقویت کنیم و مردم آنچنان در صحنه باشند که مانند گذشته زبانزد باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه