تماس اضطراری؛ ترفندی برای سرقت از راننده‌های اسنپ!

رئیس پلیس مشهد خبر داد

تماس اضطراری؛ ترفندی برای سرقت از راننده‌های اسنپ!

فردی شیاد که با ترفند تماس اضطراری، تلفن همراه راننده‌های اسنپ را سرقت می‌کرد، دستگیر شد.


سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی شهرستان مشهد مقدس در تشریح جزئیات این خبر گفت: دو روز پیش گزارشی مبنی بر دستگیری سارق توسط شهروندان در محدوده بولوار احمدآباد به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام و بلافاصله تیمی از‌مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

دستگیری سارق حرفه‌ای با کمک مردم

وی افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل، شهروندان مرد جوانی که تلفن همراه فردی را سرقت کرده بود، پیش از فرار دستگیر و تحویل مأموران پلیس دادند. فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: متهم 28ساله پس از انتقال به کلانتری احمدآباد در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت تلفن همراه راننده اسنپ اعتراف کرد.
در تحقیقات از مالباخته در خصوص نحوه سرقت مشخص شد راننده اسنپ در محدوده میدان تقی‌آباد سارق را به مقصد میدان آزادی سوار کرده بود. بین راه این فرد با بیان اینکه شارژ باتری گوشی تلفنش تمام شده و نیاز به برقراری یک تماس ضروری دارد، تلفن راننده را امانت گرفته و با اجرای نقشه تماسی که نباید صحبت‌هایش را کسی بشنود، از خودرو پیاده می‌شود؛ در حالی که وانمود می‌کرد در حال صحبت با فردی است، وارد یک‌مغازه می‌شود. همین امر شک راننده را به موضوع چند برابر می‌کند و پشت سر مسافر وارد مغازه می‌شود و می‌بیند این فرد در حال فرار از در دیگر فروشگاه است و تماس فوری، نقشه‌ای برای سرقت گوشی‌اش بوده است.
راننده اسنپ با دیدن این صحنه از مردم درخواست کمک می‌کند و با یاری چند نفر از‌شهروندان وظیفه‌شناس این فرد دستگیر می‌شود.

اعترافات سارق چه بود؟
فرمانده انتظامی مشهد افزود: در ادامه تحقیقات با توجه به کشف دو دستگاه تلفن همراه مسروقه دیگر از متهم، او مورد بازجویی قرار گرفت و در‌تحقیقات به عمل آمده با توجه به مستندات کشف شده به ناچار لب به اعتراف گشود و اعلام کرد: حوالی ساعت 16:00 در محدوده چهارراه دانش موتورسیکلتم را پارک کردم و از همان‌جا اسنپ موتوری به مقصد پایانه مسافربری امام رضا(ع) گرفتم. نرسیده به مقصد به راکب موتورسیکلت 50 هزار تومان دادم و از او خواستم برایم یک نوشیدنی بگیرد و به بهانه اینکه گوشی‌ام شارژ ندارد، تلفنش را گرفتم تا با خانواده‌ام تماس بگیرم. به محض اینکه مالباخته داخل مغازه رفت، متواری شدم.
متهم به سرقت ادامه داد: بار دیگر در خیابان راهنمایی اسنپ گرفتم و بین راه با راننده صحبت کردم و خودم را مهندس یک شرکت جا زدم و میان راه به بهانه‌ای از او خواستم خودرو را متوقف کند و گوشی‌اش را لحظاتی برای یک تماس ضروری قرض گرفتم. برای جلب اطمینان راننده چند پلاستیک و مقداری کاغذ باطله را که ظاهرش شبیه پرونده‌های مهم بود در خودرو جا گذاشتم. وقتی گوشی را گرفتم و کمی از خودرو دور شدم، داخل کوچه‌های فرعی متواری شدم. نیم ساعت از سرقت دوم نگذشته بود که در عملی کردن سومین نقشه سرقت با هوشیاری مالباخته و همکاری مردم درخیابان نسترن به دام افتادم.
رئیس پلیس مشهد در حالی که بیان کرد این فرد برای لو نرفتن چهره‌اش در حین اجرای سرقت‌ها کلاه‌گیس به سر می‌گذاشت، افزود: تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرایم احتمالی و شناسایی افراد مالباخته با هماهنگی قضایی ادامه دارد.

دستبرد 500 میلیونی برای وصول طلب!
سرهنگ نگهبان در تشریح جزئیات یک پرونده دیگر هم بیان کرد: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی مبنی بر سرقت از مغازه، در محدوده خیابان سید رضی، بلافاصله تیمی از مأموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند. وی افزود: با‌حضور عوامل انتظامی در محل و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سارقان در فرصتی مناسب با ورود به یک مغازه اگزوزسازی تمام اجناس مغازه را به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال سرقت کرده‌اند. وی بیان کرد: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق محل سرقت و سرنخ‌های بدست آمده، یکی از سارقان را با‌استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند. این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود؛ اما در ادامه تحقیقات و مواجهه با‌ادله و مستندات کشف شده به سرقت از مغازه با همدستی دو تن از دوستانش با استفاده از دو‌دستگاه وانت اعتراف و اعلام کرد: چند ماه پیش با مالباخته معامله داشتم. مالک مغازه بدحسابی کرد و هر بار از دادن طلبم طفره می‌رفت. من هم که از این موضوع خسته شده بودم برای انتقام و وصول طلبم به مغازه‌اش دستبرد زدم و اجناس سرقتی را به یکی از انبارهای محدوده خین عرب منتقل کردم. 
فرمانده انتظامی شهرستان مشهد گفت: درادامه این عملیات، دو همدست متهم دستگیر و با‌اطلاعات بدست آمده اموال مسروقه پس از کشف به مالباخته تحویل شد. سرهنگ نگهبان با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا خاطر نشان کرد: در این پرونده، متهم به جای اينكه از راه قانونی وارد عمل شود و طلب خود را وصول کند، شيوه انتقام را در پيش گرفت و افزون بر ایجاد گرفتاری برای خودش با ترغيب كردن دوستانش، آنان را نيز باخود همراه کرد و سابقه کیفری برایشان رقم زد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه