۶ ماه دیگر تصفیه‌خانه سپتاژ را تکمیل شده می‌خواهم

هشدار معاون رئیس جمهور به شهرداری مشهد

۶ ماه دیگر تصفیه‌خانه سپتاژ را تکمیل شده می‌خواهم

رئیس سازمان محیط زیست با اظهار تأسف از وضعیت کشف‌رود گفت: معاون محیط زیست و خدمات شهری عنوان کرده که ۵۳ میلیارد تومان اعتبار تأمین کنید، من سپتاژ را ۶ماه دیگر تحویل می‌دهم. بنده همین الان با صندوق تماس گرفتم تا دیگر بهانه‌ای نداشته باشید. من ۶ ماه دیگر سپتاژ را تکمیل شده می‌خواهم.


به گزارش قدس آنلاین، علی سلاجقه پس از بازدید میدانی که از ارتفاعات جنوبی مشهد، کشف‌رود و وضعیت تصفیه‌خانه‌ها داشت، اظهار کرد: این وضعیت را نمی‌پذیریم و به خاطر حفظ حرمت امام رضا(ع) و زائران و مجاوران، اجازه نمی‌دهیم این اتفاقات رقم بخورد و همه دستگاه‌ها موظف‌اند به وظایف خود عمل کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به طی شدن فرایند ثبت ارتفاعات جنوبی مشهد به عنوان منطقه حفاظت شده اظهار کرد: این موضوع در دستور کار محیط زیست و منابع طبیعی قرار دارد و این کار بهترین راه حل برای محدود کردن دست‌اندازی‌ها به این منطقه است.
وی با اظهار تأسف از وضعیت رودخانه کشف‌رود گفت: این وضعیت پذیرفته نیست. مردم مجبورند کشاورزی کنند؛ اما ما به عنوان مسئولان حق نداریم در ۴ هزار هکتار زمین کشاورزی اطراف کشف‌رود سم وارد سفره مردم کنیم؛ این جنایت است.
وی با اشاره به آلودگی زیاد فاضلاب چرمشهر تصریح کرد: محیط زیست باید وظایف خود را در این زمینه به درستی انجام دهد. زندگی و سلامت مردم شوخی‌بردار نیست، حتی لازم شد پلمب هم انجام می‌دهیم.
سلاجقه با اشاره به تصفیه فاضلاب در شهرک صنعتی توس گفت: یک سرمایه‌گذاری در اینجا انجام شده و روزانه ۶هزار مترمکعب تصفیه انجام می‌شود؛ اما دوباره در مسیر با فاضلاب مخلوط می‌شود! هیچ آدم عاقلی این کار را انجام نمی‌دهد. به راحتی می‌توانید مازاد این آب تصفیه شده را با برق نیروگاه توس تهاتر کنید. متناسب با حجم آب تصفیه شده‌ای که وارد چرخه می‌شود، چاه‌ها را از دسترس خارج کنید. این کار را شرکت آب منطقه‌ای در دستور کار خود قرار دهد تا تراز سفره‌های زیرزمینی به وضعیت قابل قبولی برسد.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر هم دراین نشست اظهار کرد: بررسی‌های رسمی وزارت بهداشت نشان داده در ۲۷ شهر با جمعیتی حدود ۳۵میلیون، مرگ ۲۰ هزار و ۸۳۷ نفر ناشی از ذرات معلق است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان مرگ ناشی از آلودگی هوا در مشهد هزار و ۸۹۱ نفر بوده و مجموعه هزینه‌های مرگ و میری که مردم از مواجهه با ذرات معلق داشته‌اند، یک میلیارد و ۲۲ میلیون ریال است.
وی متذکر شد: بین ۲۷ شهربزرگ، وضعیت مشهد از همه وخیم‌تر است. بر اساس استاندارد جهانی غلظت ذرات معلق ۱۵ واحد است در حالی که در مشهد این عدد 31/07 است و این میزان حتی از تهران (با 30/99 واحد) بیشتر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه