آغاز سوگواره روضة الزهرا(س) و پویش ملی «نذر مادر»

با حضور تولیت آستان قدس رضوی انجام شد

آغاز سوگواره روضة الزهرا(س) و پویش ملی «نذر مادر»

در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، سوگواره روضه الزهرا(س) و پویش ملی «نذر مادر» آغاز شد.


در قالب این سوگواره و پویش ملی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد، 8 هزار روضه خانگی در سراسر کشور از حمایت‌ها و بسته‌های متبرک مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند خواهند شد و علاوه بر برپایی سوگواره ایام فاطمیه و حضور در اجتماع عظیم فاطمیون، مشارکت‌های اجتماعی خود را نیز افزایش خواهند داد. از جمله برنامه‌هایی که در قالب این پویش ملی پیش‌بینی شده، تأمین 8 هزار لباس گرم برای کودکان نیازمند است که به همت 8 هزار روضه خانگی بانوان انجام خواهد شد.
 مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در مراسم آغازین این سوگواره و پویش گفت: فرصت یادبود ایام متعلق به حضرت زهرا(س) توفیقی است برای اینکه هویت زن مسلمان را بازخوانی و سبک زندگی خود را بر اساس مؤلفه‌های این بانوی بزرگوار تنظیم کنیم. 
فاطمه دژبرد تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پس از انقلاب اسلامی ایران، زنان ثابت کردند با تأسی به حضرت فاطمه زهرا(س) سنگر انقلاب را حفظ کردند و ضمن حفظ مقام زن و مادری خود، در مسائل مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی جامعه نیز دخیل هستند.
وی ادامه داد: در عصری هستیم که خانواده توسط جریان‌های غرب نشانه گرفته شده و از همین رو رسالت ما سنگین‌تر شده است، به همین دلیل باید کمک کنیم کانون و بنیان خانواده بیش از پیش حفظ شود. تعظیم شعائر دینی و پشتیبانی از نظام اسلامی از اهداف برگزاری این محافل است و در همین راستا می‌توانیم ارزش‌های انقلابی را بازنشر داده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.دژبرد یکی از برنامه‌های مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، در بستر نقش‌آفرینی بانوان در این روضه‌ها را پویش ملی «نذر مادر» ذکر کرد و افزود: این پویش با کمک و همت بانیان روضه‌های خانگی در حال اجراست و تاکنون ۸هزار جلسه روضه الزهرا(س) در این پویش مشارکت کردند تا در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تنها به برگزاری روضه‌های خانگی اکتفا نکنند و در کنار آن به ارائه خدمات اجتماعی از جمله تهیه ۸هزار لباس گرم برای کودکان نیازمند نیز بپردازند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم پرچم و بسته‌های متبرک به نمایندگان مجالس روضه‌های خانگی اهدا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه