ساخت ۲۰۰ هزار خانه مسکونی جدید در خراسان رضوی عملیاتی می‌شود

ساخت ۲۰۰ هزار خانه مسکونی جدید در خراسان رضوی عملیاتی می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال ساخت ۲۰۰ هزار خانه مسکونی جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان عملیاتی خواهد شد.


به گزارش قدس‌آنلاین، یعقوبعلی نظری در آیین قرعه‌کشی هزارو۲۸۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن تربت‌حیدریه اظهار کرد: همچنین تا پایان امسال اقدام لازم اداری درخصوص واگذاری 100هزار قطعه زمین به متقاضیان خراسان رضوی انجام می‌شود.
درنیمه نخست سال آینده نیز تمامی نیازمندی‌های مسکن استان شناسایی و اقدام‌های لازم برای رفع آن‌ها صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰درصد معیشت مردم به صورت مستقیم به مسکن ارتباط دارد، اضافه کرد: وظیفه داریم در کنار ایجاد شغل به مقوله مهم مسکن مورد نیاز متقاضیان نیز توجه داشته‌ باشیم.
نظری کمبود زمین در برخی شهرهای این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این شهرها انبوه‌سازی آپارتمان را در دست اجرا داریم و هم اکنون ۶۱ هزار خانه در استان در دست ساخت (با تسهیلات دولتی) است. استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه صنعت ساختمان سبب رونق سایر بخش‌ها می‌شود، گفت: سامانه رصد نشان می‌دهد امسال ۷۰هزار شغل در استان ایجاد شده است.
وی همچنین در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی تربت حیدریه به منظور بررسی طرح‌های عمرانی این شهرستان گفت: هیچ دلیل و بهانه‌ای برای کُند شدن فعالیت‌های عمرانی پذیرفتنی نیست. در اجرای طرح‌های عمرانی حتی اگر دستگاه‌هایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی نظری مبنی بر ممانعت و توقف دارند؛ باید خودشان راهکار بدهند و مانع‌تراشی پذیرفتنی نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه