گلایه بیماران خاص بیرجند از جابه‌جایی مرکز درمانی

گلایه بیماران خاص بیرجند از جابه‌جایی مرکز درمانی

تعداد زیادی از بیماران خاص بیرجندی از جابه‌جایی ساختمان درمان گلایه دارند و معتقدند در محل جدید اتاق با ظرفیت کم در نظر گرفته شده و این در حالی است که این بیمارستان مختص بیماران سرطانی است.


جوان 30 ساله می‌گوید: از سال 93 با پیگیری‌های زیاد و رفت و آمدهایی که مسئولان و خود ما بیماران داشتیم، مرکز بیماران خاص در بیرجند شکل گرفت و هر کدام از ما بیماران خاص برای ادامه درمان ماهی یک یا دو بار به آنجا مراجعه می‌کردیم و حالا چند روزی است که اعلام شده برای روند درمانی به بیمارستان ایران مهر برویم.
این بیمار خاص با بیان اینکه مرکز جدیدی که به ما معرفی شده محل درمان بیماران سرطانی است، گفت: ما که تعداد زیادی از بیماران خاص هستیم، از این جابه‌جایی ناراضی بوده و می‌خواهیم شما به عنوان رسانه صدای ما باشید.
یکی دیگر از بیماران خاص هم با اشاره به مطرح شدن جابه‌جایی بیماران خاص برای درمان به مرکز ایران مهر، افزود: ساختمانی که در قالب مرکز جامع درمان بیماران خاص بود، دو طبقه دارد و یک بخش برای بیماران تالاسمی و بخش دیگر برای بیماران دیالیزی است.
وی گفت: مسئولان می‌گویند برای درمان که هر ماه یک یا دو روز مراجعه می‌کنیم باید به همان مرکز ایران مهر برویم و این در حالی است که آنجا تنها یک اتاق انتهای سالن برای ما در نظر گرفته شده است. ما بیماران دیالیزی و تالاسمی به این جابه‌جایی معترض هستیم.
این بیمار خاص اضافه کرد: وقتی دلیل جابه‌جایی را از مسئولان جویا می‌شویم، می‌گویند پزشک نمی‌تواند ما را در مرکز خودمان ویزیت کند. این در حالی است که پزشک در طول ماه ممکن است تنها دو یا سه بار ما را ویزیت کند. حال اگر اذیت می‌شود، حاضریم ما را ویزیت نکند؛ اما مکانمان را جابه‌جا نکنند.
رئیس مرکز بیماران خاص خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با تسنیم در بیان دلیل جابه‌جایی مکان درمان بیماران خاص اظهار کرد: علت جابه‌جایی را باید از ریاست دانشگاه علوم پزشکی جویا شوید؛ اما به نظر من این جابه‌جایی غیرقانونی است.
وی با بیان اینکه بیماران خاص برای درمان جزو بیماران سرپایی به حساب می‌آیند که باید خارج از محیط بیمارستانی معالجه و درمان شوند، افزود: در چند سال گذشته مرکز بیماران خاص استان در شهر بیرجند ساخته شد تا بیماران خاص برای درمان سرپایی به آنجا مراجعه کنند.
دهقانی ادامه داد: جابه‌جایی بیماران خاص برای درمان از مرکز جامع به مرکز بیمارستانی غیرکارشناسی است؛ چرا که در مرکز جامع بیماران خاص مدارک پزشکی و اطلاعات بیمار وجود دارد و بیمار برای درمان به آنجا مراجعه و درمان می‌شود؛ اما با جابه‌جایی انجام شده بر اساس نظر ریاست دانشگاه و معاونت بهداشتی، این بیماران باید زیر نظر پزشک هماتولوژیست باشند در حالی که این بیماران در مرکز جامع هم تحت درمان و زیر نظر پزشک عمومی و... بوده‌اند.
وی اظهار کرد: طبق دستورالعمل، بیماران خاصی که درمان آن‌ها کمتر از هشت ساعت است باید در غیر از محیط بیمارستانی درمان شوند که ما این امکان را در مرکز بیماران خاص در بیرجند فراهم کرده بودیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه