40 درصد معادن خراسان‌رضوی  غیر فعال است

40 درصد معادن خراسان‌رضوی  غیر فعال است

رئیس دبیرخانه کمیته حمایت از کسب و کار خراسان رضوی گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته درخصوص فعالیت معادن استان نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از معادن، غیرفعال هستند.


علی‌اکبر لبافی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به نتایج نشست دبیرخانه کمیته حمایت از کسب و کار استان افزود:  کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی استان پایش‌ جلسات تحقیق و بررسی‌های فراوانی انجام داد و عواملی که سبب فعال نبودن معادن خراسان رضوی هستند، استخراج کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس راه‌اندازی خطوط تولید سیار فراوری مواد معدنی برای معادن استان با هدف کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری در معادن و استفاده از سرمایه‌گذاری‌های موجود، ضروری است. وی نبود صرفه اقتصادی برای خرید ماشین‌آلات فراوری در برخی معادن را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: زمانی که خطوط تولیدی مستقل برای معادن به منظور فراوری مواد معدنی وصل شود، در افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های بخش تولید و جلوگیری از اسراف در سرمایه‌گذاری‌ها مؤثر بوده و به معدنکاران کوچک‌مقیاسی که توانایی خرید ماشین‌آلات بخش فراوری را ندارند، کمک می‌شود.
لبافی افزود: در صورتی که اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مجوز لازم برای خرید خطوط سیار تولید فراوری مواد معدنی را به سرمایه‌گذار بدهند، آن وقت این خطوط و ماشین‌‌آلات خریداری شده و حسب درخواست معدنکار در محل معدن نصب می‌شود و به میزان نیاز معدنکار فعالیت می‌کند و پس از فراوری مواد معدنی، در اختیار معدنکار دیگری قرار می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه