تاریخ تولد لاکچری برای ۵۲۰ نوزاد

در گفت‌وگو با مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی مطرح شد

تاریخ تولد لاکچری برای ۵۲۰ نوزاد

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی از تولد ۵۲۰ نوزاد در نخستین تاریخ رند قرن ( 1401/01/01) خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳۹ مورد نوزاد پسر و ۲۸۱ مورد نیز دختر بوده‌اند.


به گزارش قدس آنلاین این هفته به سراغ غلامحسین قنبری، مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی رفتیم تا گپ و گفتی درباره اتفاقات سجلی این استان داشته باشیم؛ آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این گفت‌وگو است. 

 به عنوان نخستین پرسش بفرمایید از ابتدای سال چند تولد در خراسان رضوی و شهر مشهد ثبت شده است؟
میزان ولادت در هشت ماه ابتدای امسال در استان ۶۸ هزار و ۴۳۵ مورد به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۲ هزار و ۱۳۰ مورد بوده ۵درصد کاهش داشته است. در مشهد هم آمارها کاهش 7/4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد به طوری که در هشت ماه ابتدای سال قبل، ۳۹ هزار و ۲۳۱ ولادت ثبت کردیم و در هشت ماه ابتدای امسال به ۳۷ هزار و ۳۷۹ مورد رسید.

 در مورد صدور شناسنامه برای فرزندانی که حاصل ازدواج‌های ثبت نشده هستند لطفاً توضیح دهید شرایط به چه صورت است؟
اگر ازدواج والدین یک نوزاد محضری باشد صرفاً با مراجعه یکی از والدین امکان ثبت و گرفتن شناسنامه وجود دارد. اگر محضری نباشد باید هر دو والد با هم برای گرفتن شناسنامه مراجعه کنند و مشکلی وجود ندارد، اما اگر ازدواج محضری نشده باشد و یکی از والدین از مراجعه خودداری کند قانون‌گذار در این مورد تعیین تکلیف کرده و فرد باید مراجعه کند به دستگاه قضا و طرح دعوی کند تا مطابق مقررات با آن‌ها برخورد و برایش شناسنامه صادر شود.

چند فرد ایرانی بدون شناسنامه در شهر مشهد و خراسان رضوی وجود دارند؟
کل پرونده‌هایی که در تمام استان برای افراد فاقد شناسنامه تشکیل شده و در حال رسیدگی است به ۸۰۰ مورد نمی‌رسد. افراد تابع ایران که تاکنون به هر دلیلی نتوانستند به ثبت احوال مراجعه کنند باید با مراجعه به ثبت احوال برای تشکیل پرونده اقدام کنند. پس از تکمیل پرونده در کمیسیون مربوط یا در نزد شورای تأمین موضوع مطرح و با صادر شدن رأی شورا، دستور تنظیم سند و صدور شناسنامه داده می‌شود.

از زمانی که طرح صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی (که همسران خارجی دارند) به اجرا درآمده چند درخواست در خراسان رضوی و شهر مشهد داریم؟
برای مواردی که برای ما از سوی اداره اتباع مجوز صادر شده و به ثبت احوال آمده، شناسنامه صادر کردیم و از این نظر مشکلی نداریم به طوری که تاکنون حدود ۴۰۰ مورد شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی صادر کرده‌ایم.

 از ابتدای امسال چند نفر تقاضای تغییر نام داشته‌اند؟
کل درخواست‌های تغییر نام اشخاص که در محاکم، هیئت‌های حل اختلاف و کمیته تغییر نام بررسی شده ۲ هزار و ۳۹۳ مورد بوده که با ۲ هزار و ۳۶۵ موافقت و فقط ۲۸ مورد رد شده است.

 یکی از خدمات ثبت احوال صدور گواهی تجرد است، کاربرد این گواهی چیست و از ابتدای سال چند مورد صادر شده است؟‌
در برخی موارد که یک فرد قصد سفر به خارج از کشور دارد یا در موارد خاصی که فرد باید تجرد خود را برای برخی از مراکز قانونی اثبات کند، از ما تقاضا می‌کند و ما هم بررسی و صادر می‌کنیم. از ابتدای سال بنا بر درخواست‌هایی که رسیده، ۱۶۶ گواهی تجرد در خراسان رضوی صادر کرده‌ایم.

 آمار ازدواج‌ها و طلاق‌های خراسان رضوی از ابتدای سال را بفرمایید.
طی هشت ماه ابتدای امسال ۲۲ هزار و ۵۷۰واقعه ازدواج و ۱۰ هزار و ۱۸۵ مورد طلاق در استان ثبت شده است.

تعداد کل فوت‌ها در هشت ماه ابتدای امسال چقدر بوده است؟
از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۲۲ هزار و ۶۵۴مورد مرگ ثبت شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش ۳۱ هزار و ۹۱۲ مورد فوت داشتیم و آمار امسال کاهشی است.

برای تاریخ تولد لاکچری 1401/01/01 چند شناسنامه صادر شده است؟
برای این تاریخ ۵۲۰ شناسنامه صادر شده که از این تعداد ۲۳۹ مورد نوزاد پسر و ۲۸۱ مورد نیز دختر بوده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه