به نام مبارک رضا(ع)

به نام مبارک رضا(ع)

کارگاه تخصصی «تایپوگرافی بر مبنای خط ثلث» با حضور علیرضا بهدانی، هنرمند برجسته رشته نقاشی‌خط در مکتب هنر رضوان مشهد برگزار شد.


استاد بهدانی در این کارگاه تخصصی که بعدازظهر روز گذشته به عنوان یکی از رویدادهای «رواق هنر» با حضور جمعی از هنرمندان جوان گرافیست در مکتب هنر رضوان برپا شد، آثاری با محوریت عبارت «علی بن موسی الرضا(ع)» با استفاده از قلم‌نی و مرکب و رنگ در فرم‌های مختلف به خط ثلث کتابت کرد. 
وی ضمن کتابت آثار، توضیحاتی نیز در خصوص قابلیت‌های گرافیکی برخی از حروف ارائه داد. تنی چند از هنرجویان حاضر در این کارگاه نیز به خلق اثر زیر نظر استاد بهدانی پرداختند. 
در حاشیه کارگاه تایپوگرافی؛ محمد فنودی، رئیس اداره آموزش و پژوهش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: منظور از تایپوگرافی، فن و چیدمان حروف در راستای خلق فرم‌های بصری معنادار است.
وی افزود: گرافیست‌ها حتماً نیاز نیست که خوشنویس باشند، آن‌ها می‌توانند با آشنایی با حروف، آثارشان را خودشان طراحی کنند و سپس کتابت این آثار را به هنرمندان خوشنویس بسپارند. 
شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، مؤسسه آموزش عالی فردوس و مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای الزهرا(س)، رویدادهای هنری- پژوهشی مشترک رواق هنر را با محوریت مکتب هنر رضوی، از ۲۶ آذر تا ۵ دی ۱۴۰۱ در شهر مشهد برگزار می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه