50 عنوان کتاب برای خانواده و عفاف و حجاب

به‌نشر منتشر کرد

50 عنوان کتاب برای خانواده و عفاف و حجاب


انتشارات آستان قدس رضوی در پنج سال اخیر با رویکردی متفاوت به موضوع زن، خانواده و عفاف و حجاب پرداخته است که نتیجه آن انتشار حدود ۵۰ جلد و عنوان اثر در این موضوعات را شامل می‌شود.
آثار به‌نشر در موضوع زن، خانواده و عفاف و حجاب از رمان و داستان تا طرح قالب‌های اندیشه‌ای و آموزشی البته با زبان و ادبیاتی جذاب و مخاطب‌پسند بوده که به گفته حسین سعیدی، مدیرعامل این انتشارات، اغلب آن‌ها به دلیل استقبال مخاطبان، در نوبت‌های متعدد چاپ و منتشر شده است.
مدیرعامل به‌نشر درباره اهتمام این انتشارات به موضوعاتی از قبیل عفاف و حجاب می‌گوید: تلاش کرده‌ایم سمت و سوی آثار را به حوزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی سوق دهیم که در این ارتباط به طور مشخص حدود 50 اثر در این مجموعه چاپ و منتشر شد. 
در همه این آثار تلاش شده است، زیست و زندگی زنان قهرمان به عنوان شخصیت‌های قهرمان و الگو به گونه‌ای جذاب و مخاطب‌پسند ارائه شود.
وی در این ارتباط به آثاری از جمله «اوسنه گوهرشاد» اشاره می‌کند که وقایع و حکایت‌هایی متنوع و متعدد از ماجرای کشف حجاب در دوره رضاخان و زنان الگو در آن دوره را روایت و معرفی می‌کند.
مجموعه 12جلدی «حنانه» نیز از دیگر آثار درباره عفاف و حجاب و مسائل زن و خانواده است که مدیرعامل به‌نشر به آن اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: مسائل دختران کودک و نوجوان مثل آداب و فرائض و این قبیل موضوعات را در مجموعه‌ای 12جلدی با عنوان حنانه منتشر کردیم که مخاطب آن با زبان و ادبیاتی شیرین، گویا و تأثیرگذار با چالش‌های متناسب با سن و سال خود و پاسخ‌های آن مواجه می‌شود.
وی درباره رویکرد به‌نشر در توجه به مسائل و نیازهای نسل نوجوان و بزرگسال خاطرنشان می‌کند: در کنار این آثار حدود 20 اثر دیگر نیز موضوعات مختلف سبک زندگی سالم و اسلامی، خانواده، خانه آرام، آموزش‌های پیش از ازدواج و... را در محتوای خود در دستور کار قرار داده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه