زیارت آرام برای مادر و فرزند

زیارت آرام برای مادر و فرزند

میزبانی شایسته از همه زائران، مسئولیت ذاتی آستان قدس رضوی و خادمان آستان حضرت رضاست اما در این میان، حتماً مادرانی که با فرزندان خردسال خود به زیارت مشرف می‌شوند، شایسته دریافت خدماتی بیشتر برای انجام یک زیارت آرام و بی‌دغدغه هستند.


به گزارش آستان‌نیوز، آستان قدس رضوی خدمات متنوع و متعددی به مادرانی که با فرزندانشان زائر حرم مطهر امام هشتم(ع) می‌شوند ارائه می‌کند که این خدمت با رضایتمندی این گروه از زائران همراه بوده است.

ارائه خدمات «مادر و کودک» 
از جمله این خدمات، خدمت ویژه «مادر و کودک» است که در سه دفتر بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر رضوی به عموم بانوان زائر و مجاور ارائه می‌شود و شامل خدماتی همچون امکان استراحت و شیردهی به کودک، تعویض لباس، تعویض پوشک کودک و اهدای بسته‌های متبرک می‌شود. 
در حال حاضر سه دفتر شبانه‌روزی بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر واقع در صحن کوثر، شیخ طوسی و همچنین باب‌الرضا(ع)، این خدمات را به مادران و کودکان زائر و مجاور ارائه می‌دهند. 

دفاتری امن برای کودکان گمشده
 یک خدمت دیگر در این آستان، مراقبت و نگهداری از کودکانی است که ممکن است در حین حضور در صحن‌ها و رواق‌های وسیع حرم مطهر، والدین خود را گم کنند. این اتفاق البته ممکن است برای مادربزرگ‌های سالخورده نیز رخ دهد و به همین دلیل دفاتر ویژه‌ای برای کمک به این کودکان و مادربزرگ‌ها پیش‌بینی شده است. در حال حاضر هشت دفتر زیر نظر این بخش در صحن‌های آزادی، کوثر، قدس، رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س)، رینگ شیخ طوسی، طبرسی و همچنین باب‌الرضا(ع) فعالیت می‌کند. جمعی از بانوان خادمیار که به زبان‌های عربی و انگلیسی هم مسلط هستند، در شیفت‌های مختلف در این دفاتر حضور دارند و به همت آن‌ها تاکنون بسیاری از افراد گمشده به ویژه کودکان و سالمندان راهنمایی شده و خانواده خود را پیدا کرده‌اند. تمامی اين دفاتر به وسيله سيستم شبكه به يكديگر متصل‌ هستند و زائران گمشده امکان ثبت پیام برای همراهان خود و... را در آن‌ها دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه