درخواست استاندار خراسان جنوبی برای تقویت بازارچه‌های مرزی

درخواست استاندار خراسان جنوبی برای تقویت بازارچه‌های مرزی

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای ارتقای توان اقتصادی ساکنان روستاهای مرزی استان درخواست داریم تا شعاع مشمولی سهمیه سوخت استان از ۲۰ به ۵۱ کیلومتر افزایش پیدا کند.


به گزارش ایسنا، جواد قناعت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی افزود: راه‌اندازی واحد صنعتی و معدنی طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ برای ایجاد اشتغال پایدار دنبال خواهد شد و لازم است خراسان جنوبی نیز به آیین‌نامه سامانه مقابله با آموزش‌های غیررسمی اضافه شود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بحث اشتغال مرزنشینان گفت: سرمایه‌گذاران معادن که اقدام به ساخت واحد فناوری در استان می‌کنند، حقوق دولتی آنان بر اساس استخراج واقعی معادن مصوب کشوری محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: مناطق بیرجند و قائنات جزو مناطق کمتر توسعه یافته نیستند و برای جلوگیری از مهاجرت نیروی کار به خصوص متخصصان، پیشنهاد می‌شود معافیت ۵۰درصدی مالیات برای این مناطق لحاظ شود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص ۱۰۰درصدی غرامت بازارچه‌های مرزی استان در راستای نگهداری و توسعه به مدت ۱۰ سال اقدام کند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه