مدیران برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند

خراسان شمالی

مدیران برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند


​​​​​​​نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی از لحاظ شاخص‌های اقتصادی در شرایط مناسبی قرار ندارد. بنابراین مدیران اجرایی باید برای جذب اعتبارات از وزارتخانه‌های متبوع تلاش کنند. به گزارش ایرنا، سید محمد پاکمهر در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، نبود پیگیری مناسب از طرف مسئولان را عامل دیگری برای جذب نشدن منابع ملی عنوان کرد و افزود: سهم استان از پروژه‌های ملی، کم و ناچیز است و در این باره نیاز است پروژه جدید تعریف و برای جذب اعتبارات ملی تلاش شود. تعداد پروژه و اعتبار ملی استان کم و ناچیز است و در استان ما تنها سه یا چهار شهرستان در زمینه جمع‌آوری فاضلاب پروژه دارند. ریشه این مشکل در بی‌توجهی‌های گذشته بوده و پایه‌گذاری مناسب انجام نشده است.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی مدیران آمار اشتباه از شاخص‌های توسعه ارائه داده‌اند و این امر سبب شده در پیگیری‌ها برای جذب اعتبار از تهران، با مشکل روبه‌رو شویم؛ زیرا اولویت برای اختصاص منابع مالی با مناطق محروم و عقب مانده از توسعه است.
وی با اشاره به اینکه خوب نشان دادن وضعیت موجود به وسیله مدیران با هدف ماندگاری در این مسئولیت، خیانت به مردم است، اظهار کرد: آماردهی اشتباه، یکی از علت‌های مهم در ناتوانی استان در جذب منابع ملی است.
پاکمهر یادآور شد: ارائه آمار غلط و غیرواقع از شاخص‌های توسعه استان سبب شد پیگیری‌های ما برای جذب منابع مالی برای این خطه از کشور بی‌نتیجه بماند. وی با اشاره به اینکه پروژه‌های خراسان شمالی در وزارتخانه‌ها دارای اولویت نیستند، اظهار کرد: متأسفانه پروژه راهسازی آزادشهر به شاهرود در حال جایگزین شدن با پروژه بجنورد - اسفراین است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه