گذر فرشتگان

آشنایی با طرح‌ها و برنامه‌های  سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی

گذر فرشتگان

در راستای رعایت آداب زیارت و با کلیدواژه «ادب حضور» سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی هم ویژه‌برنامه‌هایی را در حرم مطهر رضوی طراحی و اجرا کرده است.


هیئت اندیشه‌ورز
ابتدا هیئت اندیشه‌ورز با موضوع حجاب در بنیاد پژوهش‌ها طراحی و سپس دو مدل اقدام تبلیغی و ترویجی برای زائران در ورودی‌های حرم مطهر رضوی تعریف شده و هم‌اکنون با عنوان «اتاق تشرف» و «گذر فرشتگان» در حال اجراست که بانوان و دختران زائر هنگام تشرف با آداب زیارت و مسئله ادب حضور زائر آشنا شده و برای رعایت آن تلاش می‌کنند. 

حمایت از گروه‌های مردمی
- سازماندهی گروه‌های مردمی فعال در زمینه حجاب در ایام مناسبتی و زائرپذیری مشهد (به‌طور ویژه نوروز 1401 و حمایت از این گروه‌ها در قالب تأمین هدایایی به مبلغ بیش از 50میلیون تومان برای 10روز، پذیرایی، سازماندهی و هماهنگی‌های موردنیاز)
- جمعیت قابل توجهی از افراد فعال در این زمینه نیز پس از طی فرایندهای موردنیاز در قالب خادم افتخاری جذب حرم مطهر شده‌اند.

دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی
- برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی ادب حضور ویژه فعالان عرصه حجاب در حرم مطهر شامل خادمان و گروه‌های مردمی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی
- برگزاری دو دوره دانش‌افزایی درزمینه ادب حضور ویژه اصناف مرتبط با زائر که بیش از 5هزار نفر از اصناف در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند.

بسته‌های فرهنگی ویژه هتل‌ها
تهیه بسته ویژه هتل‌های حریم رضوی و توزیع دو بسته مجزای فرهنگی و ترویجی در مناسبت‌های نوروز و دهه پایانی ماه صفر. در این بسته علاوه بر تولیدات مکتوب و تبلیغات محیطی، چادری نیز برای بانوان قرار گرفته تا آمادگی برای زیارت از محل هتل‌ها ارتقا یابد و آمادگی ظاهری و معرفتی برای ورود به حریم حرم مطهر به مکان‌های حضور و اسکان زائران منتقل شود.

ویژه‌نامه ادب حضور
تدوین و چاپ ویژه‌نامه ادب حضور ویژه اصناف و زائران حضرت رضا(ع). این ویژه‌نامه به صورت مستمر در تمامی هتل‌ها، اصناف مرتبط با زائر و گروه‌های زیارتی در حال توزیع است. 

تبلیغات محیطی
تولید و اکران پوسترها و تبلیغات محیطی با رویکرد ادب حضور در حریم رضوی.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه