خوشحالم «باروز» را در آمریکا شکست دادم

علی سوادکوهی، کشتی‌گیر تیم ملی ایران:

خوشحالم «باروز» را در آمریکا شکست دادم

دیدار فینال مسابقات جام جهانی کشتی آزاد که بامداد دیروز بین تیم‌های ایران و آمریکا برگزار شد و منجر به نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان شد، یک طلسم چندین ساله را شکست.


​​​​​​​در این مسابقات و در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی که مدال طلای آسیا و مدال برنز مسابقات امیدهای جهان را در کارنامه دارد به مصاف جردن باروز کشتی‌گیر مطرح و نامدار جهان رفت.
باروز در شرایطی گام در این مبارزه گذاشت که ۱۰ مدال جهان و المپیک را با اقتدار کسب کرده بود و در همه مسابقاتی که با کشتی‌گیران ایران برگزار کرده بود(۱۴ مسابقه با کشتی‌گیران مختلف) به پیروزی رسیده بود.با این حال علی سوادکوهی در این کشتی نزدیک و نفسگیر در شرایطی که با حریف نامدار خود ۶ به ۶ مساوی شد، اما در نهایت برنده این مبارزه شد تا تبدیل به نخستین کشتی‌گیر ایرانی شود که جردن باروز را شکست داده است. بخشی از گزارش ویژه اتحادیه جهانی کشتی در خصوص دیدار ایران و آمریکا به گفت‌وگویی کوتاه با علی سوادکوهی پس از پیروزی بزرگ برابر حریف نامدارش اختصاص دارد که طی آن ملی‌پوش کشورمان اعلام کرد: «با توجه به اینکه از نظر امتیاز از حریف عقب بودم، اما بازهم رو به جلو حرکت کردم و حالت تهاجمی به خود گرفتم. البته یک فرصت برای کسب گرفتن امتیاز را از دست دادم اما از همان ابتدا می‌دانستم او اشتباه می‌کند. به هر حال خوشحالم به‌عنوان اولین ایرانی، باروز را در کشور خودش شکست دادم. حمایت مردم کشورم و مربیان سبب امیدواری و خوشحالی من است، به‌خصوص پژمان درستکار سرمربی تیم ملی که انرژی زیادی به من داد و اطمینان داشت در این دیدار سخت و حساس پیروز می‌شوم». 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه