تمدید مهلت پرداخت دیون ارزی صادرکنندگان خراسان رضوی

تمدید مهلت پرداخت دیون ارزی صادرکنندگان خراسان رضوی

دولت به ۶۰۰ صادرکننده این استان که دیون ناشی از عدم پرداخت تعهدات ارزی آنان از سال ۱۳۹۷ باقی مانده است مهلت دوباره برای پرداخت داد.


رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این صادرکنندگان باید تا پیش از سررسید شدن این مهلت به منظور تسویه دیون ناشی از تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال یاد شده به صورت ریالی، مصارف پروانه‌های صادراتی خود را ثبت کنند.
 محمدعلی امیرفخریان افزود: با توجه به مصوبه کمیته ارزی مبنی بر ضرورت تعیین تکلیف پروانه‌های صادراتی رفع تعهد نشده سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و مهلت تعیین شده برای ارائه مستندات تا پایان مهر ماه ۱۴۰۱ برای صادرکنندگان کالا از محل پروانه‌های ورود موقت که صادرات از محل ورود موقت آن‌ها مربوط به بازه زمانی ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ است، با تمدید مهلت یاد شده تا پایان آذر ماه ۱۴۰۱ موافقت شد.
 به گزارش صدا و سیما، رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ به منظور ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی ایفای تعهد شده تعهدات ارزی، به روش‌های فروش اسکناس در سامانه‌های سنا و نیما (ایفای تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷) تنها یک ماه فرصت دارند این دیون را رفع کنند.
 امیر فخریان افزود: صادرکنندگانی که دیون ناشی از ایفای تعهدات ارزی آنان به تعویق افتاده است مشمول برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و استرداد ارزش افزوده عملکرد صادراتی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ نخواهند شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه