اشتغال پایدار ۳۵درصدزندانیان

اشتغال پایدار ۳۵درصدزندانیان

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی گفت: اکنون بیش از ۳۵ درصد زندانیان خراسان رضوی اشتغال پایدار و با کیفیت دارند.
علی کیانی خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن مشکلات، کمبودها و نیازهای زندانیان در بدو ورود ابتدا برنامه‌های روان‌شناسی و مصاحبه‌های تخصصی با آنان صورت می‌گیرد و سپس بر مبنای این مسائل طبقه‌بندی می‌شوند.
وی تصریح کرد: چون بسیاری از زندانیانی که به مجموعه زندان‌ها وارد می‌شوند، به مواد مخدر اعتیاد دارند، ضمن سالم‌سازی از نظر جسمی، در برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله نماز جماعت، برنامه‌های تبلیغاتی، کلاس‌های آموزشی، کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و... نیز شرکت داده می‌شوند.
سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی ادامه داد: با تعاملات و تفاهم‌های صورت گرفته با سازمان فنی و حرفه‌ای و ادارات مختلف آموزش‌هایی درخور شأن زندانیان داده می‌شود تا پس از آزادی بتوانند روی پای خودشان بایستند.
به گزارش ایسنا، وی اشتغال زندانیان را زیربنای اصلاح و تربیت دانست و گفت: زندانیان شاغل با دریافت حقوق یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه کمک‌خرج خانواده و خودشان هستند.
کیانی با بیان اینکه این اقدامات تنها برای زندانیان انجام نمی‌شود و برای خانواده آن‌ها هم اقداماتی از این قبیل در فرایند اجرا وجود دارد، اظهار کرد: زندانیانی که در زندان حرفه‌ای را کسب کردند و مدرکی بدست آوردند، پس از آزادی تا چند ماه زیر پوشش قرار می‌گیرند.
سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با پرداخت وام‌های خوداشتغالی و نظارتی تلاش کرده‌ایم زندانیان روی پای خودشان بمانند.
وی افزود: در کنار فعالیت‌های فرهنگی که در مجموعه زندان‌های استان صورت می‌گیرد، طرح معراج نیز برگزار می‌شود. در این طرح تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه مشهد به امضا رسیده که بر اساس آن در گام نخست ۳۰۰ نفر از مبلغان و روحانیون حوزه علمیه شناسایی شده و آموزش دیدند و در ادامه از این تعداد ۵۰ نفر برای اجرای طرح معراج انتخاب شدند.
کیانی عنوان کرد: برای اجرای این طرح یک بند زندان تحویل این روحانیون شده تا اقدامات لازم را انجام دهند. از زمان اجرای این طرح تغییر و تحول جدی در روحیه و اخلاق زندانیان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی نیز در حوزه سلامت زندانیان در دست اقدام است، بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر ساعت حرفه‌آموزی برای اشتغال زندانیان برگزار شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه