پیامک جعلی ثنا دردسر‌ساز شد

پیامک جعلی ثنا دردسر‌ساز شد

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای میلیونی که از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا حساب طعمه‌های خود را خالی می‌کرد، خبر داد و گفت: کاربران در صورتی ابلاغ الکترونیک را دریافت می‌کنند که پیش از این در سامانه ثنا ‌نام‌نویسی کرده‌ باشند.


به گزارش قدس، سرهنگ الوانی در تشریح این خبر گفت: مرد جوانی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کرد پیامکی از سرشماره شخصی که حاوی مطالبی با موضوع سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه (سامانه ثنا) بود، دریافت کردم که این پیامک خبر از طرح شکایت علیه اینجانب در قوه قضائیه را می‌داد. به این موضوع کنجکاو و به‌ منظور مشاهده ابلاغیه وارد لینک جعلی شدم و نرم‌افزار را دانلود کردم که پس از چند لحظه مبلغ 870 میلیون ریال از حسابم کسر شد. 
سرهنگ الوانی افزود: در ادامه با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مجرم سایبری این مبلغ را به دو حساب بانکی متعلق به دو فرد حقیقی واریز کرده که با هماهنگی مقام قضایی این مبلغ در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب فرد مالباخته برگشت داده و پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.
این مقام انتظامی خاطر‌نشان کرد: کاربران از کنجکاوی در فضای مجازی خودداری و در خصوص پیامک سامانه ثنا به این نکات توجه کنند که پیامک اصلی سامانه ثنا بدون لینک است. همچنین این پیامک از سرشماره شخصی برای افراد ارسال نمی‌شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه